OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och noggrann junior controller som vill utvecklas i en internationell organisation? I så fall är detta jobbet för dig!
Dina arbetsuppgifter
Scandinavian Eyewear söker dig som har ambitionen att lyckas inom ekonomi och som gillar att arbeta med siffror. Du kommer att agera stöd för både ekonomiavdelningen samt övriga funktioner inom organisationen. I rollen som Junior Controller på Scandinavian Eyewear kommer du arbeta med allt från rapportering, analyser, prognoser, fakturahantering till budget och redovisning. Du kommer även vara delaktig i projekt och ha ett tätt samarbete med kollegor inom organisationen för bästa möjliga resultat och förbättringsarbete.
Om företaget
Scandinavian Eyewear är ett företag som utvecklar, designar och distribuerar glasögon. Försäljning sker främst på den nordiska marknaden och det ingår även ett antal internationella varumärken i produktportföljen. Huvudkontoret för Norden ligger i Jönköping. Skaga, Pilgrim, Oscar Jacobsson, Calvin Klein, Nike och Lacoste är exempel på varumärken som distribueras. Scandinavian Eyewear har runt 30 anställda. Företaget ingår i en amerikansk koncern, Marchon Inc., med huvudkontor utanför New York. Marchon har mer än 2 300 anställda globalt. Enheten i Norden rapporterar till Europakontoret i Amsterdam. Ekonomiavdelningen består förutom av denna tjänst också av en seniorredovisningsekonom, en redovisningsekonom och en ekonomichef. Kollegor finns dessutom i Finland och Nederländerna i den större organisationen.
Din profil
Skallkrav:
- Lägst högskoleutbildning inom ekonomi
- Minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Flytande svenska i tal och skrift
- Flytande engelska i tal och skrift
- Analytiskt sinne
- Mycket goda kunskaper i Excel
Meriterande:
- Controller erfarenhet
Vi söker dig som är har erfarenhet av likande arbetsuppgifter och som gillar att ha många bollar i luften. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och det krävs därför att du är flexibel och trivs med variation. Vi lägger stor viktigt på din personlighet och för att lyckas i rollen krävs det att du är driven, positiv, noggrann och känner stort ansvarstagande för dina arbetsuppgifter. Du är självgående men förstår värdet av tätt samarbete med kollegor och teamkänsla. Det krävs att du har förmågan att lösa problem och har ett analytiskt sinne.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: 1/9, alternativt tidigare
Omfattning: Heltid, 12 månader
Placering: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse
Urval sker löpnade och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen löpt ut.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna