OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Semcon är ett internationellt teknikföretag med över 2 000 medarbetare i sju länder. Vi hjälper våra kunder att omvandla teknik till unika användarupplevelser genom att förena fysiska och digitala lösningar. Semcon har över 30 kontor i Sverige, Storbritannien, Norge, Tyskland, Ungern, Brasilien och Kina. Vi är indelade i två affärsområden: Engineering & Digital Services och Product Information.
Semcons styrelse har beslutat att genomföra en intern separation av affärsområdet Product Information och att parallellt med genomförandet av den interna separationen inleda förberedelser för en Lex Asea-utdelning samt börsnotering av affärsområdet. Ambitionen är att slutföra separationen under 2022 och förutsatt att omständigheterna vid tillfället bedöms vara de rätta, föreslå en utdelning och efterföljande notering under det första kvartalet 2023.
Här erbjuds du möjlighet att utvecklas i ett internationellt sammanhang och i ett team präglat av samarbete, engagemang och driv!
Vad innebär rollen?
Som Junior Controller stöttar och arbetar du tätt med Controllerteamet. Du kommer att få arbeta med allt från kontering av leverantörsfakturor till på sikt stötta inom budget- och prognosarbete - här finns möjlighet att växa in! Ytterligare uppgifter som kommer att ingå i ditt arbete är fakturering, projektadministration och projektuppföljning, delaktighet i månadsbokslut och rapportering. Avsikten är att du, med ditt intresse och din nyfikenhet att lära dig, tar dig an fler och fler uppgifter inom ramen för Controllerarbetet. Som Junior Controller arbetar du nära verksamheten och har också en stor kontaktyta inom organisationen.
Du kommer att arbeta på Semcons fina kontor på Lindholmen - där flexibel arbetstid och delvis distansarbete är självklart. Tjänsten utgörs av ett uppdrag som SJR-konsult om 6 månader, med tydlig avsikt att uppdraget därefter övergår i anställning. Uppdraget är avsett att starta så snart som möjligt.
Vem är du?
I den här rollen uppmuntras struktur, noggrannhet och ett driv att vilja lära sig. Samtidigt värdesätts förmåga att samarbeta och kommunicera med både interna och externa parter. Inte minst är detta en roll för dig som tycker om att vara del av ett internationellt sammanhang och ett team med engagerade kollegor!
Din bakgrund bygger på en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt troligen viss erfarenhet som exempelvis ekonomiassistent. Du är trygg i att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska, har viss vana av Excel och har troligen arbetat i något affärssystem.
Om detta låter intressant för dig vill vi gärna höra från dig!
Din ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Fors på 0704-71 59 24. Intervjuer kommer att hållas löpande.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88