Junior Controller till Synoptik

Junior Controller till Synoptik

Arbetsbeskrivning

Är du ekonom i början av din karriär och vill ta steget mot controlling? Vill du arbeta i en utvecklande och verksamhetsnära roll inom en framåtriktad viktig bransch. Nu söker Synoptik en Junior Controller.

Synoptik
Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag mer än 140 butiker över hela Sverige. Med en vision om kvalitetsoptik som alla kan ha råd med och en årsomsättning på över 1,2 miljarder är Synoptik hela Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete. Synoptik är även en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, se www.synoptik.se

Om tjänsten
I rollen som Junior Controller kommer du att arbeta nära vår svenska controller samtidigt som du är en del av ett större controllingteam som sitter i Herlev utanför Köpenhamn. Tillsammans med vår business controller har du ett helhetsansvar för den svenska marknaden och supporterar våra butiker och servicekontor med finansiell rapportering och uppföljning.

Främsta arbetsuppgifter
Upprätta ekonomiska rapporter till ledning och försäljningsorganisationen
Supportera i budgetering och forecast
Kostnadsuppföljning
Internrevison
Bistå med finansiell information till butiker och försäljningsorganisationen
Månads och årsbokslut
Finansiell rapportering

Synoptik är en del av den internationella koncernen Grand Vision, och i rollen som Junior Controller kommer du att ha många kontaktytor inom företaget med såväl butiker, som servicekontor och våra ägare. Kontoret är beläget intill Kista Galleria och här sitter ca 25 medarbetare inom marknad, HR och försäljning.

Vid månadsboksluten förbereder och stänger du böckerna, hanterar en viss del av bokföringen samt supporterar butiker och medarbetare inom ekonomirelaterade frågor. Du är drivande inom internrevision och ser till att interna riktlinjer efterlevs i praktiken. Genom butiksbesök identifierar och utvärderar du risk- och kontrollsystem för att säkerställa att Synoptik uppfyller Grand Visions ”minimum control standards” vilket innebär ca 25 resdagar om året. Du rapporterar till vår svenska business controller.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande eftergymnasial utbildning, alternativt kan du ha skaffat dig likvärdig kompetens genom arbetslivet. 1-2 års tidigare erfarenhet av att jobba med redovisning eller löpande ekonomiuppgifter är ett krav. Arbete på redovisningsbyrå där du fått förståelse för helheten är meriterande. Vi förutsätter att du är IT och
systemvan och har baskunskaper i Excel som är ett krav. Har du jobbat med Hyperion och Power BI är det ett plus. Jobbet kräver att du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Som person är du analytisk, noggrann och ansvarstagande med vana att jobba strukturerat mot deadlines. Du är resultatorienterad och driver ditt arbete självständigt framåt samtidigt som du månar om kollegor och professionella relationer. För att passa i rollen bör du också vara lösningsfokuserad, kommunikativ, flexibel och prestigelös. Slutligen är det viktigt att du delar vår värdegrund som bygger på värdeorden vi vinner tillsammans, vi brinner för service, vi gör hållbara affärer och vi äger vår framgång.

Sök tjänsten redan idag!
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2022-08-15. I denna rekrytering har Synoptik valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Öberg på 076-6471603 eller helena.oberg@sjr.se. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 januari 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024