OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Junior Controller till en av vår kunds enheter.
Företaget sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 3 månader med start så snart som möjligt. För rätt person finns möjligheten att bli förlängd på uppdraget.
Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 2 dagar i veckan
Om tjänsten
Vi har ett kort tillfälligt uppdrag där vår kund behöver ta in en interim controllerresurs till ett projekt där vi går igenom fakturor, har kontakt med leverantörer och följer upp debet/kreditfakturor. Denna person väntas alltså att hålla ihop arbetet ovan så det är viktigt att man kan arbeta på ett strukturerat sätt samt har en övergripande bild av hur leverantörreskontra fungerar. Utöver detta så behöver man i viss mån vara back-up som projektcontroller.
Din bakgrund
Tidigare arbetserfarenhet som controller, gärna projektcontrolling. Önskvärt även med tidigare erfarenhet från redovisningssidan, som leverantörreskontra alt. som redovisningsekonom. Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Goda/mycket goda kunskaper i MS Office-paketet, i synnerhet Excel. Målinriktad person som är analytisk & strukturerad, duktig på att driva på arbete och följa upp att aktiviteter blir gjorda i tid. Van att kommunicera både med interna och externa kontakter. Duktig på att ta initiativ/hitta lösningar till uppkomna problem, samt att kommunicera med/utbilda organisationen i ekonomirelaterade frågor
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-04-30.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88