OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VTI, Statens väg- och transportforskningsinstitut, är ett oberoende och internationellt framstående forskningsinstitut inom transportsektorn. Myndighetens huvuduppgift är att bedriva forskning och utveckling kring infrastruktur, trafik och transporter. VTI arbetar för att kunskapen om transportsektorn kontinuerligt ska förbättras och är på så sätt med och bidrar till att uppnå Sveriges transportpolitiska mål. Institutet består av omkring 200 medarbetare och finns i Linköping, Stockholm, Göteborg och Lund. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Vill du arbeta som ekonomiadministratör med fokus på projektsamordning och ekonomistyrning? Vill du utgöra både administrativt och ekonomiskt stöd till myndigheten och samtidigt få möjligheten att utvecklas inom ekonomistyrning? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi en controller/ekonomisk projektsamordnare till Statens väg och transportforskningsinstitut, VTI.
Din huvudsakliga uppgift som projektsamordnare är att utgöra administrativt och ekonomiskt stöd till K2 – nationellt kunskapscentrum för kollektivtrafik, som VTI är administrativ värd för, samt ha en samordnande funktion för kontoret i Lund. Du kommer främst stötta K2:s föreståndare och projektledare för att säkerställa den ekonomiska styrningen och uppföljningen av verksamheten. Tjänsten innebär omfattande kontakter med K2:s olika parter och finansiärer. I tjänsten ingår det att vara ett stöd i samband med ansöknings-, offert- och kontraktshandläggning samt vid fakturering och ekonomiska sammanställningar.
I arbetsuppgifterna ingår även service, administration, viss teknisk support och praktisk hantering av ärenden kopplade till kontoret samt andra lokalrelaterade frågor. Du kommer bl.a. att vara en länk mellan fastighetsägaren och VTI. Du kommer också arbeta med att genomföra olika sociala arrangemang på kontoret. Även andra uppgifter kan förekomma.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Utgöra ett ekonomiskt och administrativs stöd till K2
Stötta K2s föreståndare och projektledare för att säkerställa den ekonomiska styrningen
Stöd i samband med ansöknings-, offert-, och kontraktshandläggning
Service och en viss teknisk support samt hantering av ärenden kopplade till kontoret
Projektledning av sociala event på kontoret
Övrig administration utefter behov
Krav för tjänsten
Universitetsexamen i företagsekonomi eller redovisning, eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Erfarenhet av liknande tjänst inom ekonomiadministration
Mycket goda datakunskaper och är en van användare av Office-paketet.
God kommunikatör och kan uttrycka dig såväl i tal och skrift i båda svenska och engelska.
Som person vill vi att du ska vara professionell i din arbetsroll och kunna arbeta självständigt med ett stort eget ansvar. Du ska vara noggrann, ha en känsla för service samt ha en god samarbetsförmåga. Vi vill att du ska vara flexibel och kunna prioritera dina uppgifter.
Meriterande krav
Arbetslivserfarenhet från liknande tjänst inom ekonomiadministration
Arbetat i en projekt- eller forskningsorganisation
Bekväm med att hantera tekniska lösningar (IT, telefoni, m.m.)
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider och påbörjas 22-08-15 eller enligt överenskommelse och pågår under 12 månader.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-06-06. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen