Junior Conversational AI Designer

Arbetsbeskrivning

Global Electrolux Talent Program presenterar:
Global Electrolux Talent Program är ett proaktivt initiativ som sammanför unga talanger från olika funktioner och globala kontor inom Electrolux. Detta program är för dig som är intresserad av en global, praktisk erfarenhet i en interkulturell miljö med målet att säkra globala anställningsmöjligheter inom företaget efter ett framgångsrikt slutförande av praktiken.


Junior Conversational AI Designer – Stockholm, Sverige
Möjliggöra enastående konsumentupplevelser genom att designa virtuella assistentplattformar för Chatbot och Voicebot


En av kärnelementen i Electrolux strategi är att dra nytta av de enorma digitaliseringsmöjligheterna genom att ta till sig ny teknik, IoT, en digital tillverkning och närmare slutkonsumentrelationer. Dessa nyckelutvecklingsområden erbjuder en enorm möjlighet att möjliggöra en digital interaktion mellan konsumenter, kunder och leverantörer.


För vårt affärsområde Europa, i IT -teamet, är vi ute efter en helt ny spännande roll - Junior Conversational Designer för att arbeta tillsammans med produktteam, dataanalytiker, tekniska ledare och affärspartners för att designa och implementera konversationsupplevelser på våra virtuella assistentplattformar i Chatbot och Voicebot. . Du kommer att vara en viktig IT-kontaktpunkt för utvecklingen av AI-konversation i våra kontaktcenter i Consumer Service Europe, och arbeta nära verksamheten för att hjälpa till att definiera och implementera de nya AI-botarna i våra kontaktcenter samt förbättra vår kommunikation till konsumenterna. Detta innebär att designa System Persona, User Persona, översätta våra support-, hjälp- och marknadsföringsagentskript till meningsfulla samtal mellan boten och konsumenten. Du kommer också att få möjlighet att vara en del av en spännande resa med att introducera AI över alla kontaktpunkter som möter konsumenter. Eftersom rollen är kopplad till en ny affärsmodell kommer du att aktivt delta i att definiera hur du kan driva positiva upplevelser med konsumenter genom bots, skapa nästa nivå av transparens och support och driva en ultimat konsumentresa.


En vanlig dag på jobbet:
• Arbeta nära med affärspartners under hela designprocessen
• Samarbeta med små och medelstora företag för att förstå och utvärdera användningsfall – inklusive sammanhanget, ämnena och de typer av frågor de förväntar sig att användare ska ställa till den virtuella assistenten
•Arbeta tillsammans med AI-tränaren för att designa och implementera de avsikter och entiteter som definierar konversationsinteraktionen - tillsammans med det tillhörande dialogflödet, affärsregler, kontextvariabler och så vidare
•Aktera som en länk mellan affärs- och kontaktcenterproduktteamet för att säkerställa att vår virtuella assistent levererar intelligenta och intuitiva konversationer, vilket resulterar i en fantastisk kundupplevelse
• Säkerställa integriteten för botpersonen som definieras av företaget
• Utnyttja tekniska styrkor hos bots och lägg till det "mänskliga" elementet
•Anpassa dig till tekniska begränsningar för AI och vara redo att tillhandahålla lösningar
•Stödja verksamheten i AI-initiativ för att transformera Consumer Service-funktionen
•Support Operations för att identifiera möjligheter som hjälper till att driva kontinuerliga förbättringar och effektiviteten av våra virtuella assistent- och självbetjäningslösningar.


Utbildning och erfarenhet:
Tjänsten kräver:
• Kandidatexamen inom vilken akademisk disciplin som helst med stark passion för IT.
•Kunskaper i en eller en kombination av följande digitala produkter/programhantering; eller en BS/BA -examen eller högre inom ett kvantitativt område som matematik, statistik eller datavetenskap
• Erfarenhet och/eller kunskap i att designa virtuella konversationsassistenter
•UX-erfarenhet/bakgrund i design av botars konversationsflöden
•Grundläggande förståelse för ett första tillvägagångssätt med artificiell intelligens (AI), Machine Learning (ML) och Natural Language Processing (NLP) för att möjliggöra konversationsdesigntekniker
•Erfarenhet och/eller intresse för olika konsumentinriktade digitala verktyg
• Erfarenhet och/eller intresse för design, psykologi, AI -teknik
•Fantastiska engelska skriftliga och konversationsförmåga. Flytande på andra språk kommer att anses vara en fördel


Det är att föredra:
• Hands on skills hos Google Dialogflow -teknik
•Erfarenhet av artificiell intelligens (AI) industritrender och affärsapplikationer
• Möjlighet att vara proaktiv, innovativ och kreativ för att översätta kundbehov till meningsfulla och värdefulla AI -upplevelser
• Möjlighet att utföra i en snabb, hög efterfrågan, miljö samtidigt som man balanserar flera prioriteringar
•Förmåga att arbeta effektivt i en teammiljö och över alla organisationsnivåer, där flexibilitet, samarbete och anpassningsförmåga är viktigt
•Utmärkt muntlig, skriftlig och interpersonell kommunikationsförmåga
• Kunskap och förståelse för produktledningens utveckling


Vad du får ut av programmet:
•Lärande erfarenhet inom 14 månader
•Bruttolön 25 000 kr
• Semesterdagar och andra företagsförmåner
• Mobiltelefon och bärbar dator
•Visumkostnader och process
•lokal registrering

Sammanfattning

Postadress

SANKT GÖRANSGATAN 143
Stockholm, 11217

Liknande jobb


Game Designer

Game Designer

20 november 2024

19 november 2024