OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Exertis
Exertis Nordics is one of the Nordic region's largest distributors of IT hardware, AV products, Entertainment (movies, books, games & toys) and one of the largest PC manufacturers in the Nordics. The company has its warehouse and head office in Gothenburg with local offices in Stockholm, Helsingborg and Umeå in Sweden, Sandefjord in Norway, Helsinki and Tampere in Finland and Copenhagen in Denmark. Sales amounted to more than SEK 2 billion in 2017. The company is currently collaborating with more than 250 suppliers and more than 4000 retailers across the Nordic region. Since 2014, the company is part of Exertis Group, one of Europe's largest distributors with a turnover of EUR 3 billion.
Junior credit controller
Har du erfarenhet av att arbeta med kreditkontroll i ett tillväxtbolag och besitter ett starkt driv för affären, då tror vi att du skulle trivas att arbeta hos oss på Exertis Nordics
Vi är ett bolag som tror på ett inkluderande arbetssätt och som vill satsa på en verksamhet som är positiv och utvecklande för både medarbetare, kunder och leverantörer.
Det här jobbet passar dig som har ett härligt driv och gillar att arbeta i ett tillväxtbolag med höga ambitioner. Du är proaktiv, strategisk, strukturerad och metodisk. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med kreditkontroll, kreditförsäkring, och kundreskontra. Vi tar för givet att du är en organiserad och kommunikativ person som är mån om att göra ett bra jobb. Du behärskar givetvis engelska mycket väl i både tal och skrift eftersom detta är vårt koncernspråk.
Ditt nya jobb
I din roll som Junior credit controller kommer du ansvara för den kreditgivning i våra bolag i hela Norden. I ditt arbete kommer du också optimera och förbättra processer kontinuerligt.
Arbetsuppgifter
• Kreditkontroll och riskbedömning av nya och befintliga kunder
• Rapportering till kreditinstitut
• Analysera kreditbehov tillsammans med säljorganisationen
• Påminnelse- och inkassohantering
• Månadsbokslut
• Fördjupad kundreskontrahantering
• Daglig support till säljorganisationen
Vem är du?
För att lyckas har du ett driv och ett engagemang att vilja framåt. Du trivs i ett bolag i ständig förändring. Du arbetar aktivt för mångfald och inkludering i din roll. Du har förmågan att skapa relationer. Genom ett strukturerat och välplanerat arbetssätt får du saker gjorda, även i perioder när det händer mycket på en gång.
Du har utbildning inom relevant område och minst 2 års erfarenhet i liknande roller.
Vilka är vi?
Exertis Nordics är en av Nordens största distributörer inom IT, AV, Large Display och Entertainment (spel, film, böcker och leksaker). Detta innebär att vi köper in, lagerhåller och distribuerar varor inom ovan nämnda kategorier. Sedan starten 1996 har vi haft en ökande tillväxt varje år och 2020 nådde vi en omsättning på 3,5 miljarder kronor. Huvudkontor och lager ligger i Göteborg med lokalkontor i Stockholm, Umeå, Helsingborg, Sandefjord i Norge, Köpenhamn i Danmark och Helsingfors i Finland. Företaget har idag fler än 270 anställda.
Vi är en fokuserad distributör med stort engagemang. Vårt mål är att överträffa alla förväntningar, leverera med kvalitet och att alltid eftersträva att vara det bästa alternativet.
Arbetstiden är måndag – fredag, 40h per vecka och dagtid. Lönen är fast enligt individuell överenskommelse.
• Start: Snarast möjligt
• Omfattning: Heltid (40 h/v)
• Placering: Mölndal
Ansöker gör du via nedan länk, vi tar inte emot ansökningar via mail.
Urval sker löpande. Sista ansökningsdatum är 2022-01-15
Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta rekryterande chef,
AR/AP manager Nina Gustavsson nina@exertis.se
Övriga frågor besvaras av Hr -Director, Anna Linnér anna.linner@exertis.se