Junior Credit Controller till ledande bolag inom drivmedelsbranschen!

Junior Credit Controller till ledande bolag inom drivmedelsbranschen!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är en driven, analytisk och utåtriktad lagspelare med något års erfarenhet av controlling som vill utvecklas och ta nästa stora steg i karriären. I rollen som Credit Controller hos vår kund kommer du erbjudas coachning och utbildning inom motpartsrisk av kreditchef och kollegor för att bli riktigt vass inom området. Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett av få företag inom sin nisch i Sverige och behöver under en föräldraledighet utöka med en vikarierande resurs med start 2023-09-01 till och med 2024-06-30. Tjänsten är en del av avdelningen Kredit som i dagsläget består av 10 st personer placerade i Stockholm. Avdelningen har idag bra sammanhållning där teamet alltid försöker hjälpa varandra och värdesätter att ha roligt tillsammans på jobbet.

Som Credit Controller arbetar du med att hantera motpartsrisk på nya och befintliga kunder. Din vardag innehåller omfattande kundkontakter, finansiell analys och förhandling i ett mycket högt tempo. Självständigt planerar du din dag, hanterar ditt uppdrag och följer upp våra kunder. Detta sker genom kreditprövning av nya kunder, kundsamtal och kundärenden. I kreditbedömningen utgår du från dina analytiska och finansiella kunskaper där du tar stöd i årsredovisningar, rapporter, kreditupplysningar och annan tillgänglig extern information. Du är alltid drivande i bedömningen av alla dina kunder.

Du erbjuds
- En möjlighet att utvecklas yrkesmässigt och fördjupa dina kunskaper inom kreditgivning. Under uppdragsperioden kommer du att erbjudas coachning och utbildning inom motpartsrisk av Kreditchef och kollegor för att bli en riktigt vass Credit Controller!
- En roll hos en kreditavdelning på ett ledande bolag inom sin bransch och möjlighet att arbeta nära kompetenta kollegor och spännande kunder inom olika branscher/storlekar!
- En möjlighet att knyta an värdefulla kontakter, tack vare många kontaktytor internt och externt!

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Analysera motpartsrisken hos nya och befintliga kunder, säkerställa risken vid behov
* Ta kreditbeslut
* Bereda kreditpropåer för högre beslutsnivåer
* Ansvara för kunddialoger externt och internt
* Delta i projekt och vid implementeringen av nya funktioner, samt utveckling av system relaterade till kreditverksamheten


VI SÖKER DIG SOM
- Har högskoleexamen inom ekonomi, eller motsvarande kompetens inhämtad genom arbetserfarenheter
- Har god kompetens inom företagsekonomi samt kan läsa och förstå bokslut mycket väl
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom controlling (1-3 år)
- Har arbetat med kreditbedömning (1-2 år)
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat, då dessa språk används i tjänsten internt/externt
- Mycket god Officekunskap och datorvana
- Är allmänbildad och har starkt intresse för svenskt näringsliv och ekonomifrågor

Det är meriterande om du har
- Ett par års erfarenhet inom controlling från ett försäljningsbolag verksamt inom industri/verkstad eller liknande
- Förhandlingsvana

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Självgående
- Samarbetsinriktad
- Strategisk

För att trivas i rollen har du även ha ett genuint intresse för att ge god service samt gärna har ordning och reda runt dig. Du har en förmåga att hantera stundtals stressiga arbetstoppar på ett strukturerat och lugnt sätt. Arbetet innebär mycket personkontakter både internt och externt.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2023
  • Ansök senast: 16 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Är du vår nästa AML/KYC-stjärna?

26 september 2024

Junior fastighetsanalytiker

24 september 2024

Data Analyst

Data Analyst

18 september 2024