Junior Customer Success Specialist till HR-techbolaget Hailey HR

Junior Customer Success Specialist till HR-techbolaget Hailey HR

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hailey.

Om företaget:

Hailey är ett SaaS HR-tech startup som grundades våren 2020 av en grupp ingenjörer och entreprenörer med flera framgångsrika företagsbyggen bakom sig. De sökte själva efter ett HR-system till ett av sina bolag men kunde inte hitta ett system som uppfyllde deras krav, så de bestämde sig helt enkelt för att bygga systemet de sökte efter själva! De har nått stor framgång och är idag ett team på 30 personer med lång erfarenhet av både HR och tech som vill digitalisera och modernisera HR-branschen.

Just nu är Hailey i en mycket spännande tillväxtfas där de dels expanderar till fler marknader utomlands, och dels förstärker Sverige-teamet för att kunna möta den stora efterfrågan som finns på marknaden.

Haileys heltäckande HR-plattform är under ständig utveckling där Customer Success är synnerligen involverade i idé- och kvalitetsarbetet. Hailey som system täcker hela medarbetarresan; anställning, preboarding, performance, surveys, analytics, offboarding etc. Hailey hjälper sina kunder att effektivisera sina kunders arbetssätt och processer på ett sätt som ligger i tiden. Hailey utmanar och digitaliserar helt enkelt det traditionella HR-arbetet.

Arbetsuppgifter:

Som Customer Success Specialist är ditt huvudsakliga ansvarsområde att projektleda implementationen av systemet hos Haileys kunder, att utveckla kundernas arbetssätt samt att utbilda i ny funktionalitet. Tillsammans med ditt team ansvarar ni för kundernas onboarding i systemet och den fortsatta utvecklingen, samt säkerställer att kunderna får en upplevelse i världsklass.

Efter att en kund bestämt sig för att använda Hailey HR så lämnar säljavdelningen över till CS-teamet där ni leder kunderna från planering, uppstart och sedan löpande under hela implementeringsresan. I och med Customers success närhet till kunderna och ständiga närvaro i systemet efterfrågas ofta eexpertisen i interna samarbeten med andra avdelningar. I samarbetet med utvecklarna representerar du kunden och ansvarar över att utveckla lösningar och funktionalitet som löser kundernas utmaningar. I samarbetet med sälj ser du till att överlämningen sker sömlöst och att förväntningar uppfylls.

I rollen kommer du inledningsvis att stötta Customer Success Managern och teamet med det dagliga arbetet i de olika kundimplementationerna och på sikt utvecklas för att kunna leda egna kunder från start till mål. Tillsammans med teamet är du bryggan mellan Haileys utvecklingsteam och kunderna och arbetar aktivt med att förbättra och utveckla systemet så att det blir det absolut bästa systemet på marknaden!

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom sälj, HR eller projektledning
• God systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Det är starkt meriterande om du har språkkunskaper i tyska, norska, danska eller finska

Som person ser vi gärna att du har en stark drivkraft, är strukturerad och har ett öga för detaljer. Du bör trivas med att arbeta nära i team samt kunna strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter så att du kan stötta upp i parallella projekt samtidigt. Om du ser möjligheter i förändring, inte räds av utmaningar och gillar att arbeta i såväl team som självständigt så kommer du att trivas. Hailey HR drivs av att skapa ett system i absolut toppklass, vi tror att även du drivs av att alltid leverera med hög kvalitét i ditt arbete. Rutiner och processer är något vi skapar tillsammans, de är ett nytt och växande bolag vilket innebär att förändring och utveckling är en del av vardagen.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Hornstull, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Customer Success Specialist, Customer Success Manager, sälj, säljare, Account Manager, kundnöjdhet, befintliga kunder, befintlig kund, kunder, projektledare, kundansvarig, Hailey HR, heltid, Stockholm, kundförvaltning, utveckling, förvalta, SaaS, HR tech, HR startup, start-up

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2022
  • Ansök senast: 6 december 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


27 november 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

27 november 2024