Junior Customer Support Agent

Junior Customer Support Agent

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger.
För kunds räkning söker vi nu:
Drivs du av att skapa kundvärde och arbeta med digitalisering och hållbarhet?
Då är Foxway en perfekt match.


Är du dessutom en fena på relationsbyggande, är vi snart i mål. Foxway är ett globalt företag med över 600 kollegor i fem länder. Tillsammans gör dem det digitala livet enkelt för deras kunder. Det gör dem genom att jobba hållbart i alla dimensioner. Miljömedvetet, socialt och ekonomiskt. Win-win-win för kunden, företaget och miljön. Organisk tillväxt i kombination med strategiska förvärv har gjort att Foxway vuxit kraftigt de senaste åren.
Hur ser en arbetsdag ut?
Foxway behöver förstärka sin Customer Support i Malmö. Här får du chansen att arbeta med varierande arbetsuppgifter samtidigt som du blir en del av ett härligt team.
I rollen arbetar du som Customer Support Agent och hjälper Foxways kunder runt om i Sverige med deras hantering av IT. Ditt arbete sker självständigt och du arbetar mot deadlines men du har alltid dina kollegor nära till hands om problem uppstår.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ta emot felanmälningar
Hjälpa Foxways kunder med diverse IT-relaterade problem
Administrera ärenden i ärendehanteringssystem
Enklare administration och beställningsflöden

Mer information ges under eventuell intervju



Vem är du?
Vi söker dig som gillar service och vill ge dina kunder bästa möjliga hjälp. Du är social och kommunikativ och kan ge kunden ett bra och trevligt bemötande på både telefon och mejl. Vi lägger vikt vid personlighet snarare än erfarenhet, ett stort tekniskt intresse räcker långt för denna tjänst men erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är såklart alltid ett plus.


Då det ibland kan bli många inkommande ärenden under en kort tid ser vi gärna att du gillar effektivitet men samtidigt kan hålla en hög grad av noggrannhet. Slutligen tror vi att du som söker tycker om att arbeta och ser lösningar i stället för problem.


Krav:
Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:
Tidigare erfarenhet via praktik eller arbete med likande uppgifter, gärna med arbete i ärendesystem
Tekniskt intresse
Erfarenhet av ServiceNow
Erfarenhet av print, Windows server, molntjänster

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Group international AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2023
  • Ansök senast: 12 april 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024