OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Junior CX Marketing Intelligence - Stockholm, Sverige
Genom att skapa önskvärda lösningar och fantastiska upplevelser som berikar människors vardag och hälsan på vår planet, vill vi vara en drivkraft för att leverera ett trevligt och hållbart liv. På Electrolux formar vi att leva till det bättre.
För oss att gå till jobbet varje dag har ett ännu större syfte än att släppa den senaste produkten eller tekniken på marknaden. Det handlar om att förbättra miljonernas vardag. Genom att hålla oss ödmjuka och öppna för nya idéer - kan vi skjuta gränserna för matlagning, städning och välbefinnande hemma. Men för att fortsätta göra det behöver vi fler människor som vill innovera och tänka om vad livet hemma kan vara.
Du kommer att vara en del av Global Digital Marketing & E-handelsteamet som rapporterar till förvärvsmarknadsdirektören och arbeta nära med Marketing Analytics & Insights Manager. Du kommer också att arbeta i samarbete med det bredare globala marknadsföringsteamet och marknadsföringsteam i våra fyra affärsområden (Europa, Latinamerika, Nordamerika och APAC-MEA).
Du kommer att utvecklas i ett multikulturellt team med breda och olika erfarenheter och i en snabb arbetsmiljö som kommer att vårda din inlärning och utveckling. Du får erfarenhet från hela konsumentresan och lär dig hur ett globalt företag fungerar, men samtidigt har du friheten att komma med förslag på hur du kan förbättra eller förändra arbetssättet framöver.
En vanlig dag på jobbet:
Som medlem i Global Digital Marketing & E-commerce-teamet kommer du att:
• Stöd konstruktionen av klassens bästa instrumentpaneler genom datavisualiseringsverktyg som MS Power BI.
• Arbeta och säkerställa noggrannheten för dataintegrering av externa källor i Electrolux datasjö.
• Förbättra vår interna förmåga att bli mer datacentrerad.
• Gör det möjligt för vår interna förmåga att vara mer faktabaserade i beslutsfattandet.
• Samarbeta nära med det bredare globala marknadsföringsteamet för att förbättra förståelse och inbäddning av varumärken och CX.
• Arbeta nära affärsområdena för att utveckla och institutionalisera måttdriven marknadsföring.
• Se till att vårt varumärkesmätning lever upp till förväntningarna genom att arbeta med en framtidssäker metodik och förbättra mätnoggrannheten.
• Förbättra vår förmåga att mäta konsumentresan och konsumentupplevelsen konsekvent och exakt.
• Stöd organisationen vid insamling och visualisering av data och användning från plattformar som Google Marketing Platform, Facebook & Instagram, Amazon, YouTube etc.
• Stöd i projektledning, planera möten, mötesanteckningar, spåra framsteg och följa upp uppgifter med viktiga intressenter.
• Stöd vår globala strategi för sökmotoroptimering med datainsamling och noggrannhet.
Vem är du:
Du är driven, nyfiken och öppensinnad och strävar alltid efter förbättringar!
• Analytisk - Med ett öga för detaljer och förmågan att tolka komplexa data. En passion för att analysera data och göra affärsslutsatser och rekommendationer.
• Designcentrerad - Du gillar att få saker att se estetiskt bra ut och ha intresse för design.
• Samarbete - Du frågar, och du lyssnar, du tar idéer ombord och strävar efter ständig förbättring.
• Kommunikativ - Du kan kommunicera planer och formulera dina idéer på ett tydligt och koncist sätt.
• En problemlösare - Du ser en utmaning som ett tillfälle och du är inte rädd för att "rulle upp ärmarna" för att komma in i detaljerna för att lösa ett problem
• Tillväxt - Du vill utvecklas, lära dig och växa. Du är nyfiken och driven.
Utbildning & erfarenhet:
Tjänsten kräver:
• Kandidatexamen i marknadsföring, företagsekonomi eller i någon akademisk disciplin med stor tonvikt på datas roll i marknadsföring
• Excellens i att hantera data korrekt och pålitligt
• Passion för datadriven marknadsföring
• Flytande engelska, både skrivna och talade
• Villighet att lära sig och självdriva
Det är att föredra:
• Erfarenhet av datavisualiseringsverktyg
• Erfarenhet av hantering av databaser
• Kunskap om API: er och datafrågor
Vad du lär dig:
Du kommer att kunna lära dig mer om marknadsföring, CX och varumärkesmätning, analys och intelligens genom att arbeta dagligen med projekt som driver företaget att bli mer konsumentcentrerat och varumärkesfokuserat.
• Dataintegrationstekniker och strategi
• Hur man bygger en instrumentpanel från dataintegration till visualisering och antagande
• Lär dig mer om bästa metoder och metoder för CX och varumärkesmätning
• Marknadsföring av bästa metoder och aktivering av betald media i Google Marketing Platform, Facebook Business Manager, Amazon etc.
Vad du får från programmet:
• Inlärningserfarenhet inom 14 månader
• Bruttolön på 25 000 SEK
• Semesterdagar och andra företagsförmåner
• Mobiltelefon och bärbar dator
• Visakostnader och process
• Omfördelningsstöd: lokala registreringsprocesser
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Petra Fekete
Rekryterare Petra Fekete
08-738 60 00
Servicechef Christer Ekman
08-738 8668