OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du övertygad om att datadrivet arbete och målgruppsanpassad kundbearbetning är nyckeln till att öka en kundbas? Är du noggrann, snabbfotad och leveranssäker? Har du tidigare erfarenhet från arbete med customer experience och älskar att sätta upp kundkommunikation? Då är det dig vi söker efter!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Aftonbladets räkning en junior customer experience specialist. Customer Experience (CX) teamet gläds åt att fler och fler människor runt om i landet väljer att teckna Plus- och Wellobeprenumerationer och att det är deras uppdrag att kommunicera med och vårda dem. Ansvaret spänner över att locka in nya kunder, lojalisera och ta hand om dem vi har, samt att minska churn, dvs. förebygga att kunder väljer att lämna oss. Med dig ombord blir ni totalt sju personer i CX-teamet som alla jobbar stenhårt för att Aftonbladet ska ha en CX-resa i världsklass!
Du kommer att arbeta kontorstider och tjänsten är på heltid med start omgående. Inledningsvis är den 6 månader framåt men med god chans att bli överrekryterad, givet att båda parter är nöjda.
Med tanke på läget vi befinner oss i kommer det vara en kombinerad onboarding remote och på kontoret baserat på de recommendationer som råder.
ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds
Att ansvara för ett eller flera egna områden i kundresan, exempelvis winback av tidigare Pluskunder som valt att hoppa av. På Aftonbladet är tempot härligt och högt och det gäller även för denna roll, där det dagliga arbetet präglas av många och löpande leveranser. Samtidigt är det en expertroll där det finns stort utrymme att utmana och påverka det vi gör. Är det datadrivet, rätt för kunden och lönsamt? Let’s do it! Engagemanget och skaparglädjen är stor på Aftonbladet.
Konkret kommer du att:
* Identifierar relevanta målgrupper för högsta möjliga kund- och affärsvärde
* Sätter upp den kommunikation i våra system som våra Plus- och Wellobekunder ska mötasav i olika kanaler
* Tänker kritiskt och kreativt kring vad kunderna behöver känna till i varje del av kundresan, samt koordinerar de beståndsdelar som krävs för att göra detta till verklighet
* Löpande utvärderar och optimerar effekten av vår kundkommunikation, t ex med
hjälp av a/b-tester
* Belyser operativa frågor i planering och genomförande av projekt som rör CX
* Agerar super user i våra systemstöd, vilket innefattar kravställning, felhantering och
support/utbildning.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om [vårt konsulterbjudande] https://www.academicwork.se/jobbsokande/konsult
VI SÖKER DIG SOM
* Har jobbat 2+ år i en liknande roll, troligtvis inom digital marknadsföring/analys eller
CRM
* Har en relevant utbildning inom t.ex. digital analys eller datavetenskap
* Är driven, självgående och gillar att leverera till tighta deadlines
* Är analytiskt lagd och duktig på att bryta ner och lösa problem. Parallellt gäller det att också kunna höja blicken och säkra att allt vi lägger vår expertis och tid på verkligen gör skillnad för våra kunders upplevelse och vår affär
* Är en lagspelare som trivs med att jobba brett med olika intressenter i ett högt tempo
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: 6 månader, med chans till överrekrytering
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Aftonbladets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231