OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Vi stärker nu upp vår IT-enhet med en junior databas och applikationstekniker till vår Windows teknikgrupp. Du kommer att jobba tätt tillsammans med våra två nuvarande databastekniker, som förutom att drifta/vårda våra Microsoft SQL Server databasmiljöer, även ansvarar för bland annat Biztalk, MIM, backuphantering, integrationsflöden mellan olika system samt installation och implementation av system (detta arbete bedrivs ofta i projektform).
Vi söker dig som vill
• Utvecklas både tekniskt och personligt, samt ser en utmaning i att stödja och utveckla Socialstyrelsens verksamhet med bra tekniska lösningar.
• Detaljstudera något/några av nedanstående beskrivna områden/produkter.
Kvalifikationskrav
Erfarenhet av områdena/produkterna:
• MS SQL Server
• Biztalk, Microsoft integrationsmotor
• AD, Microsoft MIM
• Microsoft IIS, web server
• Windows Powershell
• Implementera system i Windows miljöer.
• Backuphantering
• Uppgradering och patchning av Windows miljöer
• Att arbeta i projekt.
För att lyckas i uppdraget är du nyfiken, drivande, resultatorienterad och ansvarstagande. Du har ett prestigelöst och engagerat sätt och har lätt för att samarbeta med kollegor och beställare. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har erfarenhet av
• ITIL
• ISO 27001
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och med 6 månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm. Din tjänstetitel blir systemtekniker. Säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen genomförs av Socialstyrelsen före anställning.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på socialstyrelsen.se.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 12 September 2018. Ange diarienummer 2.6.1-24438/2018. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Kontaktpersoner
Jan Forsberg
enhetschef
075-247 38 45
Helén Schoultz
personalspecialist
075-247 31 50
Fackliga företrädare
Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055