OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos vår kund arbetar en unik sammansättning av entusiaster som har möjligheten att synliggöra det osynliga. Nu finns möjligheten för dig att samla på dig meriterande erfarenhet för framtiden i rollen som junior Document Controller. Fortsätt läs och sök redan idag då vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN:
Vår kund verkar inom offshoreindustrin för marina bottenkarteringar med syfte att kartlägga bottnar inför byggandet av marin infrastruktur, inspektioner av pipelines och andra marina strukturer på och i botten, runt om i Europa. Tjänsten är placerad på företagets huvudkontor i Göteborg, Nya Varvet.
Det här är en tjänst för dig som är i början av din karriär med en avklarad eftergymnasial utbildning, är kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt och drivs av avancerad dokumenthantering. Du är samtidigt van och gillar att dagligen kommunicera med kollegor och kunder.
De primära arbetsuppgifterna för tjänsten är att övergripande kontrollera och ansvara för projektdokument, kommunicera dessa mot kunder samt ha ett övergripande ansvar för att intern dokumentation följs enligt företagets kvalitetsstandarder. All dokumentation sker idag i Sharepoint så vår kund ser det som fördelaktigt om du är väl bevandrad med systemet.
Du kommer tillhöra HSEQ-avdelningen och arbeta tillsammans med fyra andra kollegor som är specialister inom hälsa-, säkerhets- och miljöfrågor.
Rollen innebär periodvis ett högt arbetstempo samtidigt som det ställs fortfarande krav på noggrannhet och kvalitét i arbetet.
Arbetsuppgifter:
Förbereda dokumenthanteringssystemet inför projektstart med mappstruktur, mallar så att respektive avdelning inom företaget kan föra in nödvändig dokumentation inför- och under pågående projekt
Ansvara för att dokument når satta standarder och kvalitetskrav
Ansvara för revisionsarbetet av rapporter och dokument mot kunder
Ansvara för att ”Responsible Assignment Matrix” är uppdaterat för respektive dokument och projekt, exempelvis tydlighet och struktur i vem som är ansvarig inom företaget för att skapa, revidera och attestera delar i dokument kopplat till olika projekt
Sammanställa dokument och rapporter innan de kommuniceras med kunder
Strukturera och sammanställa rapporter/dokument så att de uppfyller kundens krav
Underhålla och utveckla vår kunds dokumenthanteringssystem ProArc samt vara delaktig i kommande implementeringen av nytt system
VI SÖKER DIG SOM:
Har en avklarad YH- eller högskoleutbildningen inom kvalité, administration, geologi eller liknande
Har viss vana av att administrera och strukturera i ett dokumenthanteringssystem, starkt meriterande om du jobbat i Sharepoint
Gillar att ge service mot såväl kunder som kollegor
Har lätt för att lära dig nya arbetssätt och är flexibel i att hantera olika arbetsuppgifter samtidigt
Talar och skriver felfritt på både engelska och svenska
Har datavana och lätt för att sätta dig in i olika system
Har lätt för att förstå arbetsflöden kopplat till rollen
Vi lägger stor vikt vid rätt person för rollen. Eftersom jobbet kräver att man följer specifika riktlinjer och dokumentkoder så ser vi gärna att du som person är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du är samtidigt kundfokuserad och gillar att kommunicera med kunder och interna avdelningar.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday och arbeta 100% hos kund.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid, dagtid. Vikariat till årsskiftet 2022
Startdatum: Omgående
Placering: Göteborg, Nya Varvet (fantastiskt fina lokaler vid vattnet)
Rekryteringsansvarig: Gabriella Bergström
Lön: fast månadslön, marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?