OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en ekonom som vill bidra till vår samarbetspartners ekonomiavdelning. Uppskattar du Excel, ordning och reda samt vill bidra till en mycket viktig funktion? Då är den här tjänsten för dig! Sök redan idag, vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Rollen som ekonom hos vår samarbetspartner kommer innebära en varierande vardag. Det finns gott om stödfunktioner och seniora personer i din närhet som kommer stötta dig i din utveckling, för att du ska trivas så bra som möjligt.
Rollen är indelad i tre olika områden där det första området är det dagliga operativa arbetet som kredit och debet, bokföringsordrar, sammanställa tidrapporter, projektredovisning , mm. Det andra området är inriktat på uppföljning, tolkning och sammanställning av ekonomi i projekten. Det tredje området är av mer övergripande karaktär där du tillsammans med kollegor använder er av ett helhetsperspektiv inom linjekostnader och prognosöversyn enligt redan upparbetade rutiner och manualer, som du är med och utvecklar på sikt.
För att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt i rollen har du god erfarenhet av Excel och övergripande ekonomisk kunskap.
Du erbjuds
- En möjlighet att arbeta hos vår intressanta samarbetspartner
- En långsiktig och samhällsbärande tjänst
Du kommer att arbeta som konsult under ett år via Academic Work, med goda möjligheter att bli anställd direkt av vår samarbetspartner om samtliga parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Du kommer till exempel att arbeta med:
* Kredit och debet
* Uppföljning, tolkning och sammanställning
* Prognosöversyn
* Sammanställning av tidrapporter
VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift, då kommunikation kommer att ske på båda språken internt
- Har stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter
- Har en avslutad examen från universitet inom ekonomi, exempelvis civilekonom
- Har mycket goda kunskaper inom Excel och kan snabbt sätta dig in i nya system
- Vill och kan arbeta på plats hos vår samarbetspartner i Umeå
Det är meriterande om du har
- Arbetslivserfarenhet inom nämnda arbetsuppgifter
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231