OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiadministratör får du vara med och driva företaget framåt i en självständig roll med varierande administrativa arbetsuppgifter. Är du lösningsorienterad, flexibel och har förmågan att hantera flera uppgifter parallellt och redo för en ny utmaning?
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett av Sveriges och Norges största företag inom sin bransch och finns i Sverige representerade med åtta regionkontor och tjugosex lokalkontor runt om i Sverige. Nu söker vi en ekonomiassistent/ekonomiadministratör till deras ekonomiavdelning. Du kommer att ingå i ett team om sju ekonomiassistenter och ekonomiadministratörer placerade i Stockholm och Falun.
Du erbjuds
* Ett härligt gäng kollegor att arbeta med
* Ett givande och lärorikt steg i din ekonomikarriär
* En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär
* Möjligheten att utöka ditt kontaktnät och öka chansen till nya karriärmöjligheter!
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Administration av kundavtal
* Löpande fakturering av avtal samt engångsjobb
* Periodisering av intäkter
* Provisionsuppföljning
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som är prestigelös och är redo att rycka in där det behövs. Du tar stort ansvar för ditt arbete och gillar att utföra arbetsuppgifter som är återkommande under månadens gång. Vidare är du lösningsorienterad, flexibel och har förmågan att hantera flera uppgifter parallellt. Du är även en lagspelare som värnar om teamkänslan.
- Tidigare erfarenhet eller gymnasieutbildning i ekonomi är meriterande, men inget krav. Det viktigaste är att du är nyfiken och öppen för att lära dig tjänsten!
- Du talar och skriver svenska obehindrat samt har god datorvana
- Högst meriterande med en kandidatexamen inom ekonomi
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, cirka 6 månader fram med chans till förlängning
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231