OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du duktig administrativt? Har du ett intresse för ekonomi? Gillar du ordning och reda? Bra då kan denna tjänst vara något för dig. Vi söker just nu två personer till rollen som Junior ekonomiadministratör, där tjänsterna är placerade i Arlandastad och Alvik.
I rollen som Junior ekonomiadministratör kommer du att ha ett helhetsansvar över fakturahantering för vår avdelning Production. Detta är en perfekt administrativ roll för dig som är i början eller vill utvecklas inom ekonomiområdet.
Hur din roll kommer att vara
Kontaktperson/mellanhanden gällande fakturor mellan ekonomiavdelningen, Production och attesterande chefer.
Ansvarig för samla in alla bilrelaterade fakturor som kommer in till Production.
Tillsammans med Teamleads/beställare säkerställa att fakturorna och bilagor är korrekta utifrån beställning/proforma.
Säkerställa att fakturor och fakturainformation överlämnas till ekonomivdelningen i god tid för bokföring och betalning av fakturor.
Tillsammans med Teamleads ge återkoppling på felaktiga fakturor till leverantörer och efterfråga kreditfakturor.
Löpande kontrollera betaldatum för fakturor och registrera dessa.
Upprätthålla och förbättra rutin och process kring fakturahantering. Säkerställa att Teamleads är informerade och efterlever rutinen för att säkerställa att fakturor blir betalade i tid.
Tjänsten ligger på 40h/vecka med en fast grundlön. Tillsättning sker omgående eller enligt överenskommelse. För att visa att du läst denna annons ordentligt, märk i din ansökan om du söker till tjänsten i Arlandastad eller Alvik.
Vad vi vill att du har med dig
Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller liknande.
Prestigelös och flexibel med ett starkt inre driv och genuint intresse för administrativt arbete
Drivs av att arbeta mål- och resultatinriktat
Du är förtroendeingivande och försöker alltid hitta den bästa lösningen för kunden såväl som internt
Ett manuellt B-körkort, bilintresse är meriterande
God kommunikativ förmåga och du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet av att arbeta i en startup-miljö med hög grad av förändring och utveckling är en stark fördel, men inte något krav
Lagspelare som har nära till skratt
Vad vi erbjuder dig
Från en unicorn till ett börsnoterat bolag, bli en del av vår framgångssaga
En internationell arbetsmiljö med spännande nationella och internationella projekt
En miljö som är öppen, positiv och motiverande med platta hierarkier och korta beslutsvägar
Stor möjlighet att påverka och sätta din egen prägel på arbetet
Bra förmåner, allt från friskvårdsbidrag till förskottssemester
Vilka vi är?
AUTO1 Group är Europas ledande digitala plattform för bilbranschen. Vi bygger det bästa sättet att köpa och sälja bilar online. Vårt lokala varumärke, viköperdinbil.se, erbjuder våra kunder det snabbaste och smidigaste sättet att sälja bil på. Vårt varumärke, AUTO1.com, är Europas största B2B-plattform för bilåterförsäljare. Genom vårt varumärke Autohero, använder vi våra erfarenheter till att bygga ett varumärke som erbjuder det den bästa kundupplevelsen när det gäller att köpa bil online. Vi finns just nu på över 30 marknader och hade en omsättning på över 2.8 miljarder euro under 2020.
AUTO1 Group har en intern värdegrund som bygger på alla människors lika värde. Alla ansökningar kommer därför att hanteras på ett likvärdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariant och ålder.
Ansökan
Är du redo för din nästa utmaning? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor vänligen kontakta oss på rekrytering@auto1.com. Vi sköter urval och intervjuer löpande tills vi har hittat rätt person.
Are we a match?
If you see challenges as opportunities, this is the place for you. We challenge the highly fragmented market of used cars in Europe and push ourselves to master the daily challenge of offering our customers the best way to sell and buy cars online. Tackling real challenges is our sustainable way to personal development.
Moreover, we are a fast paced environment. We ensure fast processes towards our customers, while internally the dynamic spirit from early start-up days lives on. We never settle, we challenge and question everything, constantly looking for improvement and new opportunities. As an international team, flat hierarchies and fast decisions are our key ingredients.
Last but not least, something that our employees at AUTO1 know very well is that growth brings constant change - which means that new challenges arise. From starting in 2012 to today, AUTO1 Group is a rare success story of tremendous growth and we don’t plan on stopping anytime soon. You will experience a steep learning curve by working on projects at scale and thus having real impact, all while benefiting from the stability of our proven business model.