OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha en bra start inför hösten?Ekonomiassistent inriktning leverantörsreskontra Vår kund är en av de ledande aktörerna inom kontorsmaskinbranschen.Företaget erbjuder produkter och tjänster inom dokument- och informationshantering.Företaget är beläget norr om staden och har ca 450 medarbetare.Detta är ett perfekt tillfälle för dig som vill ha ett spännande extrajobb på ett expansivt företag! Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta som ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra och assistera den befintliga ekonomifunktionen.I dina arbetsuppgifter kommer bla att ingå sortering och registrering av leverantörsfakturor, gå igenom fakturor, slutkontering samt posthantering.Man är i dagsläget 10 personer på ekonomiavdelningen och behöver nu täcka upp för medarbetare som är på semester. Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid och arbetet sker under kontorstider.Tillsättning sker omgående och tjänsten sträcker sig fram till den sista augusti. Kompetenskrav: Vi söker dig som har minst några månaders erfarenhet av arbete med leverantörsfakturor.Du är med fördel studerande på en utbildning med ekonomiinriktning.Det är en mycket stor fördel om du tidigare arbetat med ett affärssystem, på företaget använder man Jeeves men det är inget krav att du arbetat specifikt med just Jeeves. Personliga egenskaper: Vi söker dig som har ett bra siffersinne och har en god förmåga att arbeta strukturerat och noggrant.I ditt arbete håller du högt tempo och du har även en kort inlärningssträcka. Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.