OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du nyligen tagit klivet ut på arbetsmarknaden efter avslutade studier inom ekonomi? Eller tar du examen i sommar? Nu letar vi efter en ekonom som vill starta sin karriär tillsammans med en av våra kunder i Örebro.
Tjänsten passar perfekt för dig som är junior i ekonomirollen. Här ges du goda förutsättningar att lära dig mer inom yrket och få stöttning av erfarna medarbetare som hjälper dig att lyckas.
Detta är ett konsultuppdrag via AxÖ Consulting där du kommer att hyras ut till en av våra kunder i Örebro. Uppdraget startar i juni och fortlöper under sex månader med goda chanser till direkt anställning hos kund.
Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent kommer du bland annat att ansvara för vår kunds leverantörsfakturor, besvara inkommande samtal samt hantera kund- och leverantörsreskontra. Vidare kommer du att arbeta med olika former av administration kopplat till rollen.
Du rapporterar till företagets ekonomichef.
Kvalifikationer:
Vi ser att du som söker har en ett stort intresse för ekonomi samt en ambition om att lära dig mer inom yrket. I denna tjänst kan du vara junior, vilket betyder att du antingen kan komma direkt från avslutade studier inom ekonomi, men du kan också ha jobbat några år i liknande roller.
Det är meriterande om du har kunskaper inom följande system, men det är inget krav:
- Buisness Central/continia
- IFenix
- Visma
- Acsendo
Som person är du ansvarstagande, framåt och ordningsam. Vidare ser vi att du har ett stort intresse för ekonomi. Då arbetet stundtals kan vara enformigt bör du även uppskatta detta.
Som ekonomiassistent kommer du att ges goda förutsättningar att lära dig mer inom ekonomiyrket, vi ser därför att du är en person som är vetgirig och som vill utvecklas tillsammans med vår kund.
Information
Detta är ett konsultuppdrag via AxÖ Consulting där du kommer att hyras ut till en av våra kunder i Örebro. Uppdraget startar i juni och fortlöper under sex månader med goda chanser till direkt anställning hos kund.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsultuppdrag via AxÖ Consulting
För att du skall trivas och må bra på ditt konsultuppdrag arbetar vi kontinuerligt med att ge dig så goda förutsättningar som möjligt. Vi har mer än 200 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans skall kunna bedriva en professionell konsultverksamhet.
Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande samt ett bra sätt att få fart på karriären. För att du skall trivas erbjuder vi dig en fast månadslön, trygga anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42