OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR tillsätter nu en junior Ekonomiassistent till vår kund som sitter i ljusa fina lokaler i Värtahamnen i Stockholm.
Har du nyligen tagit din examen och parallellt med dina studier jobbat extra som Ekonomiassistent alternativt jobbat 1-2 år heltid inom liknande roll efter din examen?
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR där du kommer vara uthyrd till vår kund, start på uppdraget förväntas vara 1/11 och uppdraget pågår i 5 månader med chans till förlängning därefter.
Om tjänsten
Du kommer att tillhöra ett Ekonomiteam som består av 6 drivna kollegor och dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak vara;
- Ansvara för korrekt hantering av leverantörsfakturor i Oracle
- Leverantörsbetalningar
- Ansvara för redovisning av anläggningstillgångar och leasingbilar
- Periodiseringar av leverantörsfakturor.
- Ansvara för återbetalningar via Dibs och bank
- Ansvara för viss manuell bokföring och kontoavstämningar
- Vara delaktig i bokslutsarbetet och avstämning av balanskonton Assistera övriga medarbetare på avdelningen med löpande arbetsuppgifter
Din bakgrund
För denna roll söker vi dig som har en slutförd universitetsutbildning inom ekonomi. Du har parallellt med dina studier arbetat extra som ekonomiassistent med liknande arbetsuppgifter som ovan alternativt jobbat heltid 1-2 år efter din examen. Vidare har du en god social kompetens och samarbetsförmåga, är noggrann samt har ett driv och viljan att utvecklas.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-11-19.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88