Junior ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra i Göteborg

Junior ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och driven ekonomiassistent med en praktiskt erfarenhet inom leverantörsreskontra? Letar du efter en ny utmaning där du kan använda din expertis och fortsätta växa i din yrkesroll? Då kan denna tjänst vara den perfekta möjligheten för dig!

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Om rollen

Som ekonomiassistent kommer du att ha en central roll i hanteringen av leverantörsreskontra. Du kommer att arbeta med att bearbeta och hantera ett stort antal fakturor, vilket är avgörande för att säkerställa att företagets ekonomiska processer fungerar smidigt. Din arbetsplats kommer att vara centralt belägen i Göteborg, men du kommer även att ge stöd till ett kontor i Varberg, vilket innebär att resor dit kan förekomma minst en dag i veckan.

Arbetsuppgifter:

• Hantering av leverantörsfakturor
• Matchning och bokföring av fakturor
• Avstämning av leverantörsreskontra
• Kontakt med leverantörer och interna avdelningar för att lösa fakturafrågor
• Deltagande i månads- och årsbokslut
• Administrativa uppgifter
• Stöd till kontoret i Varberg

Vi söker dig som har:

• Några års erfarenhet (praktiskt) inom leverantörsreskontra
• Erfarenhet av ekonomisystem, gärna SAP och Acendo
• God systemvana och Excelkunskap
• Flytande svenska och goda kunskaper i engelska
• Stark noggrannhet och förmåga att arbeta strukturerat
• Självgående, initiativtagande och serviceinriktad
• Ekonomutbildning är meriterande

Övrigt:

• En 6-månaders visstidsanställning på 100% med möjlighet till förlängning
• En spännande och utvecklande arbetsmiljö
• Möjlighet att arbeta både i Göteborg och Varberg

Låter detta som något för dig?

Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag - tjänsten är omgående. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Jonna Bushati på jonna.bushati@kfx.se.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Jardelid

Lovisa Kvam

Lovisa Kvam

Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby

Emelie Wedin

Anna Jardelid

Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg

Mathilda Berg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2024
  • Ansök senast: 20 september 2024

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024