OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för nästa lärorika steg i din karriär? Vill du bli en del av innovativt och spännande företag? Om du är en noggrann och engagerad person så kan BRA vara nästa arbetsplats för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en Junior ekonomiassistent till vår kund Braathens Airways, också kända som BRA. De är ett modernt flygbolag som bildades 2016 och har blivit ett självklart val för inrikesresor. Att kunna flyga fossilfritt är en av bolagets hjärtefrågor och man siktar på att nå netto-nollutsläpp år 2030 som att av de första flygbolagen i världen. Den här tjänsten är placerad på Bromma flygplats.
Dina arbetsuppgifter
Du blir en del av ekonomiteamet bestående av sex personer inklusive redovisningschefen. I rollen som ekonomiassistent kommer du att ansvara för leverantörsreskontran i ett eller flera bolag. Mer specifikt innefattar dina arbetsuppgifter följande:
Löpande identifiera och implementera förbättringar i arbetsrutiner
Kontering och periodisering av leverantörsfakturor
Leverantörsbetalningar samt div manuella betalningar
Löpande bokföring och avstämningar
Kundreskontraarbete
Avstämning av kassa-bank
Reserveringar i bokslut
Hantering och avstämning av anläggningsregister
Lagerhantering, bokningar in/ut
Rapportering statistik, moms- och skattehantering
Systemadministration avseende valutakurser, kontoplan och leverantörregister
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är en noggrann och strukturerad person. Du räds inte att ta egna initiativ och trivs i nära samarbete med andra. Du är van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och trivs i en föränderlig miljö.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasieekonom eller motsvarande med minst tre års arbetslivserfarenhet från en större verksamhets ekonomiavdelning
Erfarenhet från ett eller flera ekonomisystem
Goda kunskaper i Excel
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska samt engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 12 månader. Start i februari 2023.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Anna Hommerberg som kan nås på mejl anna.hommerberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33665 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.