OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår interna ekonomiavdelning i Sundbyberg söker Centric nu en ekonomiassistent som kommer att fokusera på kund- och leverantörsreskontra. Centric består av 4 juridiska bolag och har mer än 300 anställda konsulter i Sverige. Ekonomiavdelningen består idag av 5 medarbetare och hanterar ekonomi och lön för den svenska verksamheten. Vi söker dig som vill utvecklas inom ekonomi och få en bred roll på ett bolag i stark tillväxt.
Arbetsuppgifter
Du kommer i rollen som ekonomiassistent att arbeta med hela flödet från kund- och leverantörsreskontra till bokslutsarbete och avstämningar. Du kommer också att hantera leverantörsbetalningar, betalningsfiler samt påminnelser av inkasso- och kronofogdeärenden. Vidare innebär tjänsten också kontroll av reseräkningar och utlägg samt diverse utredningsarbete och andra förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning.
Under 2017 kommer vi att byta vårt ekonomisystem för hela Norden så en del av arbetet kommer att innebära att vara delaktig i det projektet samt att vara med vid dokumentering av våra nya processer.
Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du nyligen har avslutat en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt har något års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du har en god administrativ förmåga och är noggrann som person. Du har ett eget driv och har förmågan att snabbt ta till dig nya arbetsuppgifter. Då ekonomiavdelningen står inför ett systembyte, så ser vi med fördel en person som har systemvana och har lätt för att förstå ur ett användarperspektiv hur nya system fungerar.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler i expansiva Sundbyberg, med goda kommunikationsmöjligheter via tvärbana, tunnelbana och pendeltåg på gångavstånd.
Låter det som något för dig? Kontakta oss idag! Intervjuer sker löpande och vi vill därför tipsa dig om att ansöka till oss snarast möjligt.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alexander Adolfson på tfn: 0721-775229 eller alexander.adolfson@centric.eu.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric är ett IT-företag med över 300 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister, förmedling av specialister, rekrytering och outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in, anställa eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Sökord: ekonomiassistent, ekonom, ekonomi-assistent, accounts payable, Stockholm.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229