OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver förstärka vårt team med en ny ekonomiassistent. Hos oss har du möjlighet att jobba i ljusa trevliga lokaler med prestigelösa härliga kollegor i en familjär atmosfär. Detta är en perfekt tjänst för dig som är hyfsat ny inom ekonomi och brinner för att lära dig allt inom ekonomi.
Om tjänsten
Ekonomiavdelningen består i dag av en ekonomichef och två ekonomiassistenter.
I rollen som ekonomiassistent erbjuds du en varierad tjänst där dina huvudsakliga arbetsuppgifter fokuserar på leverantörsreskontran. Så småningom kommer även del av kundreskontran ingå i arbetsuppgifterna.
* Registrera inkommande leverantörsfakturor, kontera och skicka ut för attest.
* Matcha fakturor mot inköpsorder
* Leverantörsbetalningar och boka utbetalningar
* Kortfakturor
* Löpande bokföring
* Avstämningar
* Valutauppdateringar
I rollen ingår även övrig administration i bolaget där man är behjälplig med diverse uppgifter såsom att hjälpa till att ta emot och skicka gods vid behov.
Tillsammans med ekonomichefen kommer du vara delaktig vid bokslutsarbete både vid månadsbokslut och helårsbokslut.
Har du erfarenhet av lagerhantering och att arbeta med olika valutor är det ett plus.
Vem är du?
Antingen har du jobbat som ekonomiassistent tidigare och trivs med att arbeta brett på en ekonomiavdelning med vana av att hantera många olika typer av arbetsuppgifter. Eller så har du endast jobbat några år med administrativa uppgifter och alltid haft intresse för ekonomi och bara väntat på chansen att börja på en ekonomiavdelning.
Tidigare erfarenhet av att jobba i Pyramid är meriterande.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift.
Som person ser vi att du är nyfiken, prestigelös, engagerad och strukturerad med en lösningsorienterad inställning. Du har en positiv attityd, en hög servicegrad och uppmuntrar till samarbete. Vi kommer lägga stor vikt vid att hitta en person som vi tror blir den bästa lagspelaren.
Du kommer ha en bred roll där du och vår andra ekonomiassistent jobbar i ett team tillsammans.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett varierenade arbete där beslutsvägarna är korta och du har stor frihet att vara med och påverka processerna.
Arbetstiderna är kontorstid med flex. Företaget har kollektivavtal, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och erbjuder utbildning vid behov.
Arbetsplatsen är lättillgänglig och har goda kommunikationsmöjligheter, parkeringen är utanför kontoret och gratis för personalen. Vi håller till i Västra Frölunda. Här jobbar ett glatt gäng på 9 personer.
Vårt företag
Vi verkar inom det marintekniska området för både kommersiell sjöfart som statliga myndigheter. Vi levererar allt från enskilda produkter till kompletta systemlösningar inom kommunikation och navigation för sjöfartsnäringen. Vi finns på 3 orter i Sverige och är ca 25 personer totalt på företaget.
Hur söker jag jobbet?
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Du söker tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök nu" bredvid eller på jeffersonwells.se. Där bifogar du ditt CV och personliga brev. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Jefferson Wells webbsupport på 0771-559920 eller via mail: contactcenter@jeffersonwells.se
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor ang tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fia Fagerlund på fia.fagerlund@jeffersonwells.se
Gå gärna in på LinkedIn och lägg till Fia Fagerlund. Välkommen med din ansökan!