OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en bred och spännande roll som ekonomiassistent där variation och eget ansvar är nyckelord? Då kan du vara rätt person för oss! Perido söker en person som vill arbeta som Ekonomiassistent på ett kommunalt IT-bolag beläget i centrala Stockholm. Tjänsten som Ekonomiassistent innebär en stor frihet under eget ansvar samt en varierande vardag där du inledningsvis kommer att arbeta med fakturering och andra administrativa sysslor som exempelvis uppdatering av kundinformation och hantering av påminnelser. Du kommer att arbeta på företagets kundcenter/kundavdelning, ha mycket kontakter med kunder samt utföra varierande ekonomiadministrativa sysslor. Vi tror att du är en person som helst har jobbat lite med ekonomi tidigare och har erfarenhet av enklare ekonomiuppgifter. Är du dessutom van att hantera och bemöta kunder så är det ännu bättre. Du är vidare en noggrann och effektiv person som tycker om ordning och reda och att hjälpa andra människor. Du inger förtroende och håller det du lovar. Kravprofil - Gymnasial utbildning gärna med inriktning mot ekonomi - Erfarenhet av enklare ekonomisysslor är meriterande - Erfarenhet av arbete från kundtjänst samt vana med att arbeta i ärendehanteringssystem är meriterande - Goda allmänna datakunskaper, Officepaketet, Word, Excel mm. - Noggrann, strukturerad och serviceinriktad - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Som person trivs du i en miljö där du får umgås och arbeta nära andra människor. I ditt arbetssätt är du organiserad, ansvarsfull och självgående. Du är vidare prestigelös och tycker om att ge god service.