OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du ta ett språng i karriären, utveckla dig själv och ta dig an nya utmaningar? Har du jobbat 0,5-2 år efter en examen inom ekonomi? Är du driven, nyfiken och har som mål att växa inom ekonomiområdet? Då kan vi erbjuda dig en konkurrenskraftig boost i karriären genom ett uppdrag som ekonomiassistent och en plats i vårt unika traineeprogram.
Ansvarsområden
Vi söker dig som vill arbeta som ekonomiassistent med arbetsuppgifter som innebär kundfakturering, upplägg av nya kunder och kreditberedning, kravhantering, hantering av leverantörsfakturor och upplägg av nya leverantörer, påminnelsehantering. Du kommer likaså arbeta med utredningsarbete, kontoavstämningar, månadsbokslut och årsbokslut för kund- och leverantörsreskontran. De arbetar löpande med förbättringsprojekt och att arbeta eller leda ett projekt kan komma att ingå i arbetsuppgifterna. Du kommer att tillhöra ett härligt gäng på ca 30 personer.
Samtidigt som du är konsult kommer du vara med i Randstad Future Talent traineeeprogram, där du tillsammans med dina traineekollegor får en utbildningsplan för personlig utveckling inom bland annat kommunikation, samverkan, stresshantering och ledarskap. Kombinationen av konsultuppdrag, personlig utveckling och vidareutveckling inom ditt specialistområde kommer ge dig en raketstart på karriären och du kommer få erfarenheter och utveckling som få personer får uppleva sina första år i arbetslivet.
Arbetet kräver att du använder både engelska och svenska så det är viktigt att du känner dig bekväm i både skriftlig och muntlig kommunikation. För kännedom hålls även delar av traineeprogrammets aktiviteter på engelska.
Kvalifikationer
Vi riktar oss till dig som har en akademisk examen inom ekonomi och har 0,5-2 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller liknande. Vidare är det viktigt att du är intresserad av personlig utveckling, främst din egen men även andras.
För att vara framgångsrik i rollen söker vi dig som är strukturerad, noggrann, driven och lösningsfokuserad. Du trivs både att arbeta självständigt och har god samarbetsförmåga med andra. Du har en positiv inställning till utmaningar, kan engagera andra och håller hög servicenivå då du kommer att verka på ett servicecenter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och har du goda kunskaper i Agresso eller Excel är det meriterande.
Ansökan
Har du frågor kring programmet?
Hör av dig till Matilda Lindberg, Consultant Manager Randstad Future Talent, på matilda.lindberg@randstad.se Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Vi söker dig med möjlighet att starta omgående. Rekryteringsprocessen sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Efter uppdragets slut kommer din tillsvidareanställning att fortsätta på Randstad och vi kommer att jobba för att hitta nya uppdrag till dig.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044