OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du nyfiken på att arbeta i en roll där du får en bred inblick i vad ekonomiarbetet innebär? Vill du arbeta hos SOS Alarm och få chans att testa på vad ekonomiarbetet innebär? Nu söker vi en junior ekonomiassistent, kanske är det du?
Du kommer ingå i en grupp med tre ekonomer och en systemexpert, samtliga sitter på vårt huvudkontor i Stockholm. I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter inom kundreskontra och leverantörsreskontra men även andra arbetsuppgifter inom redovisning och system. Du kommer bland annat att:
- Sköta inbetalningar
- Hantera påminnelser och räntefakturering
- Ansvara för leverantörsfakturor och betalningar
- Utföra manuella utbetalningar
- Hantera kassaverifikat
Du kommer även att biträda med arbetsuppgifter inom övrig redovisning som registrering av bokföringsunderlag, avstämningar samt rapportering till SCB och Konjunkturinstitutet. Du kommer även att aktivt delta i utvecklingen av våra ekonomiprocesser och vara behjälplig med övriga administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen. Arbetet kommer att ge dig en god inblick i hela ekonomiarbetet inom företaget varför tjänsten kan ses som en bra start för en person som vill förstå och lära sig ekonomiarbete från grunden.
Din bakgrund
Vi letar efter dig som är i starten av din karriär. Du får gärna ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och kanske har du arbetat som ekonomiassistent vid sidan av dina studier. Du kommer arbeta i en mindre grupp så det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Du trivs i en roll där du får arbeta med blandade uppgifter och du är nyfiken på att lära dig mer och bredda dina kunskaper.
Har du arbetat i Jeeves eller Microsoft Dynamics CRM tidigare är det meriterande. Goda kunskaper i Excel är starkt meriterande.
Övrig information
Ovanstående tjänst är ett samarbete mellan SJR och SOS Alarm. Tjänsten inleds med ett konsultuppdrag och därefter finns det väldigt goda chanser till överrekrytering till kund. Tjänsten är tänkt att starta 1 september och arbetet utförs på heltid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på SJR- Alexandra Koblet, 076647 16 44.
Om SOS Alarm
I samband med anställning görs säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen samt ett drogtest. Det är ett krav att du ska vara svensk medborgare alternativt ha dubbelt medborgarskap för att kunna jobba hos oss, se www.sosalarm.se (http://www.sosalarm.se/) för mer information.
SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla. När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler – som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige. Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88