OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ekonomiassistent i början av din karriär som vill hitta ett företag utvecklas på? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent som kan börja så snart som möjligt. Du blir en del av ett team om fem personer där framåtanda och driv präglar arbetet. Det är en långsiktig tjänst där du börjar som konsult via SJR och efter sex månader är ambitionen att anställningen går över till vår kund.
Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att få arbeta brett med både kund- och leverantörsreskontra. Du kommer att hantera in- och utbetalningar, göra bokningar av kundfakturor, hantera påminnelser gentemot kund samt vara delaktig vid avstämningar i bokslut. Du kommer att ha kontakt med både kunder och leverantörer runt om i världen och därför kräver det att du är trygg i att kommunicera på både svenska och engelska.
Vem är du?
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och gärna någon erfarenhet sedan tidigare, förslagsvis från sommar- eller extrajobb alternativt om du är sugen på att gå vidare i din karriär och utvecklas på ett nytt bolag.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en ambitiös och lösningsorienterad person med en nyfiken inställning och stort driv. Du är serviceorienterad och har troligtvis lätt för att samarbeta med andra. Ytterligare egenskaper du känner igen dig i är noggrannhet och effektivitet. Är det dig vi söker? Vänta inte med att skicka in din ansökan!
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 19 januari.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88