Junior ekonomiassistent till Swedbank Pay

Junior ekonomiassistent till Swedbank Pay

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som med utbildning inom ekonomi som vill få praktisk erfarenhet inom ekonomi. Har du tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter kanske du är den vi söker! Planerad start för uppdraget är i början av januari så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en ekonomiassistent till Ekonomiavdelningen på Swedbank Pay. Tjänstens omfattning är på heltid med start i början av januari och kommer pågå i 3-4 månader för att täcka upp på ekonomiavdelningen. Arbetet kommer att utföras på Swedbank Pays kontor i Sundbyberg och du kommer att få en introduktion till arbetet och de system som används. Du kommer bli en del av ett team på 6 personer.

Du erbjuds


* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
* Löpande redovisning, valutaavstämningar, Avstämning av balans- och resultatkonton
och reskontraavstämning


* Uppföljning av kostnader till leverantörer, Dagliga betalningar samt Månatlig
fakturering till vissa kunder
* Vid månadsskiftena ingår också bokslut och produktredovisning


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasialutbildning inom ekonomi, eller relevant arbetslivserfarenhet
som motsvarar detta


* Har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, detta kan ha skett på heltid
eller deltid vid sidan av dina studier
* Goda kunskaper i Excel
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då båda
språken kommer användas i arbetet


Vi söker dig som är positiv, prestigelös och besitter en god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du är organiserad och strukturerad i ditt arbete. I denna roll kommer du att få stötta upp med flera olika arbetsuppgifter vilket ställer höga krav på din flexibilitet och förmåga att anpassa dig till nya arbetsuppgifter.

Övrig information


* Start: Tjänsten kommer tillsättas omgående med planerad start från början/mitten på Mars.
* Omfattning: Heltid, 3-4 månader, med chans till förlängning
* Arbetstider: Kontorstider, 8-17 med viss möjlighet till flex
* Placering: Sundbyberg
* För denna tjänst kommer det krävas ett utdrag ur belastningsregistret och en UC kontroll kommer att genomföras.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 18 mars 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 oktober 2024

22 oktober 2024