Junior ekonomiassistent till Vincero

Junior ekonomiassistent till Vincero

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger. 
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

 

SNABBFAKTA
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider, måndag-fredag 08-17
Placering: Mäster Samuelsgatan 4, centrala Stockholm
Startdatum: Så snart som möjligt med hänsyn till ev. uppsägningstid
Anställningsform: Särskild visstidsanställning (konsultuppdrag på initialt sex månader med chans till förlängning)


DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS
Vincero, grundat av bröderna Andreas och Robin Rutili, är ett investmentbolag främst verksamt inom fastighetssektorn, som under senare år varit delaktiga i skapandet av några av de mest snabbväxande fastighetsbolagen i Sverige. Fastighetsportföljen innefattar idag både kommersiella fastigheter, bostäder och utvecklingsprojekt i svenska tillväxtregioner. I tillägg till fastighetsinvesteringarna investerar Vincero även inom riskkapitalsektorn. Mångårig erfarenhet av att starta och driva bolag inom ett brett spektrum av verksamhetsområden gör att Vincero anser sig ha de bästa förutsättningarna att stötta andra entreprenörer.

I trivsamma, ombonade lokaler med fantastiskt läge mitt i city arbetar idag tio anställda i olika roller. Som ekonomiassistent tillhör du ekonomiavdelningen tillsammans med CFO, ekonomichefen, en controller och en redovisningsekonom.

Det här är en heltidstjänst under kontorstid och du förväntas vara på plats på kontoret dagligen.

HUR SER EN VANLIG DAG UT?

Då bolaget är litet kommer du arbeta både brett och varierat. Dina arbetsuppgifter kommer till 80% vara ekonomirelaterade, resterande tid ansvarar du för olika kontorsrelaterade sysslor.

Dina primära arbetsuppgifter innefattar löpande bokföring, utläggshantering och kvittoredovisning, hantering av kund- och leverantörsreskontra, fakturering, bankavstämningar, in- och utbetalningar samt arkivering, sammanställning av rapporter och annan administration.

Utöver ovan ansvarar du för att ta emot och välkomna besökare, sköta inköp till kontoret som kontorsmaterial, fika och fruktkorgar, förbereda inför möten, posthantering och andra assisterande uppgifter.

Det här är en omväxlande roll och fler arbetsuppgifter förekommer vilket ställer höga krav på att du är flexibel och prestigelös. Du tar dig an dina arbetsuppgifter med en positiv inställning och ett stort engagemang oavsett vad det gäller!


VEM ÄR DU?

I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Du som söker är är driftig, initiativtagande och trivs i en omväxlande och händelserik roll med många kontaktytor. Du är en lagspelare som gillar att samarbeta samtidigt som du med lätthet kan driva ditt arbete framåt självständigt. Då rollen innefattar arbetsuppgifter av varierad karaktär ställs höga krav på att du är ansvarstagande, serviceminded och har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter paralllellt. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och har struktur och ordning i ryggraden.

Du som söker uppfyller nedan skallkrav:

Du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi, med fördel med inriktning mot redovisning.

Du har några års arbetslivserfarenhet från ett yrke i servicebranschen. Vi ser med fördel att du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter.

Du behärskar samtliga delar av Officepaketet och är en van användare i Excel.

Du talar och skriver flytande svenska och engelska.



OM REKRYTERINGSPROCESSEN

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer bli anställd av oss på Inte Bara Post Bemanning och blir uthyrd till vår kund.

Rekryteringsprocessen inkluderar en kortare telefonscreening, en intervju med oss, referenstagning och därefter ytterligare intervju hos vår kund.

Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2023
  • Ansök senast: 17 november 2023

Liknande jobb


21 november 2024