Junior Financial Controller till Bräcke Diakoni

Arbetsbeskrivning

I 100 år har Bräcke diakoni arbetat inom omsorg av särskilt utsatta människor och tagit ansvar för att i samhället stå upp för människovärde och mänsklig värdighet. Idag sker det i ett 40-tal verksamheter inom områdena hälso- och sjukvård, funktionshinder, äldreomsorg samt hotell och restaurang. Vi omsätter drygt 1 MSEK, har över 1100 medarbetare och fortsätter att växa och utvecklas. Bräcke diakoni finns på ett flertal orter i Sverige med huvudkontor i Göteborg. Läs gärna mer på www.brackediakoni.se

Nu har du chans att få bli en del av vår organisation där utvecklingen går snabbt, medarbetarna engagerade och möjligheterna är många! Just nu söker vi en redovisningsekonom till vår ekonomiavdelning.

ROLLEN

Som Junior Financial Controller har du en nyckelroll inom ekonomifunktionen och kommer vara högst delaktig i den fortsatta utvecklingen för att möta framtidens krav. Du kommer ha ansvar för del av redovisningen. Då vi står inför ett byte av affärssystem ingår arbetet med att utveckla och effektivisera rutiner och arbetssätt genom bl a att automatisera och digitalisera processer. Utvecklingsarbetet kommer att medföra förändringar för våra verksamheter och du kommer att vara involverad i de utbildningsinsatser som behöver göras. Tjänsten är placerad på kontoret i Göteborg och du rapporterar till ekonomichef.

I tjänsten ingår:

- Löpande bokföring och avstämningar

- Kontroll av automatiska flöden inom kund- och leverantörsreskontra

- Ansvara för register - Master data

- Ansvara för rapporteringen vid månads- och årsbokslut

- Säkerställa att lagar och regler inom det finansiella området följs samt att interna processer och rutiner efterlevs

- Implementation av nya redovisningsstandarder

- Framtagande av externa rapporter såsom t ex årsredovisning för dotterbolag

- Delaktig i budget och prognosarbete

- Ad hoc analyser

- Ledande roll i projekt och aktiviteter

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en akademisk examen och erfarenhet från liknande roll med redovisningsfrågor samt rapportering. Vidare är det meriterande att du har kunskaper i både skatte- och momsregler. Du ska vara analytisk, strategisk och självständigt kunna jobba med förändringsarbete nära verksamheten. Väsentligt för rollen är du har erfarenhet av att utveckla, effektivisera och automatisera processer och arbetssätt. Du är strukturerad samt har en god förmåga att prioritera. För rätt person kan den här rollen växa med det egna intresset och ambitioner. Du är systemintresserad, goda kunskaper i Office 365 samt behärskar svenska i tal och skrift.

PERSONLIGT
Du har en vilja att utvecklas i din roll och bör vara kommunikativ, social och ha lätt för att knyta kontakter. Du är lugn och trygg samtidigt som du gillar att arbeta i en föränderlig och komplex verksamhet och mot många kontaktytor i den stora organisationen.

VI ERBJUDER
Hos oss på Bräcke diakoni, en idéburen stiftelse, får du inte bara möjlighet till ett spännande och utvecklande jobb, utan också en möjlighet att bidra till vår vision om ett medmänskligare samhälle. Stiftelsen befinner sig just nu på en spännande resa, vi utvecklas och satsar stort inom vårt område.

HAR VI VÄCKT DITT INTRESSE?

Bra! Sänd in din CV och svara på några korta frågor så återkommer vi till dig i början av augusti. Har du frågor - kontakta Patrik Petersson, Patrik.petersson@pspartner.se telnr 076 835 07 86.

Sista ansökan 6 aug 2023.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juli 2023
  • Ansök senast: 3 januari 2024

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
GÖTEBORG, 41328

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024