Junior financial controller till delad treasuryroll

Junior financial controller till delad treasuryroll

Arbetsbeskrivning

Om du har några års erfarenhet som business controller eller från accounting, vill arbeta brett och har intresse för finansiella marknader. Läs då vidare om denna spännande tjänst!

Vår kund som arbetar med utveckling, tillverkning och försäljning av medicinsk utrustning söker nu en financial controller till en delad roll inom gruppen för finance och group treasury med rapportering till finansdirektören. Rollen är bred och du arbetar med löpande bokföring, betalningar, rapportering vid bokslut, interna kontroller och treasury. Du kommer utgå från kontoret i centrala Stockholm och ingå i en grupp där lagandan är viktig. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående där ambitionen är att bli överrekryterad till kunden.

Mer om tjänsten och arbetsuppgifter

Löpande arbete med leverantörsreskontra och samarbete med shared service center i Polen för att utveckla processer för redovisning och betalningar.

Vid månads/kvartals- och årsbokslut assistera med rapportering med hjälp av konsolideringsverktyget AARO med fokus på cash och headcount, vara behjälplig med delar av årsredovisningen samt bistå revisorer med information.

Rapportering av skatter och moms till myndigheter

Kontinuerligt arbeta med interna kontroller och bistå finansdirektören med dokumentation.

Treasury - sammanställning av treasury- och finansiella rapporter, utföra dagliga kontroller för området compliance samt stötta treasury med andra relaterade uppgifter.

Viktigt för samtliga arbetsuppgifter är att skapa struktur och ha ett öga för detaljer och planering. Vidare bygger mycket av arbetet på att skapa relationer, vara kommunikativ och service minded.

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har ca 2-3 års erfarenhet av business control eller redovisning. Du har lämplig universitetsutbildning i ekonomi eller motsvarande. Som person är du pålitlig, strukturerad, har god kommunikation- och samarbetsförmåga, är förändringsbenägen och driven. Erfarenhet av affärssystem, gärna M3 eller Qliksense. Vidare är du flytande i Svenska och Engelska i tal och skrift.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Eric Brobeck på 076 647 16 04. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-07.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 7 januari 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024