OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du jobbat som ekonomiassistent i något år och har gjort avstämningar? Vill du utvecklas vidare som Financial controller med analys etc? Är du serviceinrikad och prestigelös och vill ha härliga kollegor? Då ska du fortsätta läsa nedan.
Om tjänsten
Nu söker vi på SJR dig som tidigare har jobbat som ekonomiassistent i både kund och leverantörsreskontran och gjort avstämningar och nu vill utvecklas vidare mot Financial controller. Kunden är verksam i servicebranschen och uppdraget är start omgående och 1 år framåt. De sitter centralt i Stockholm och de har hybridarbete, 3 dagar på plats.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att tillhöra en grupp på 5 personer och det är du och en kollega till som jobbar som Financial controller. Arbetsuppgifterna är i huvudsak;
- Göra månadsavstämningar av konton
- Genomföra analyser av resultatkonton under månadsbokslut
- Supportera i analyser mot business controllers
- Att bidra med att säkerställa finansiella processer och granskning av konton
Du kommer även att hjälpa till med Ad hoc uppgifter relaterade till ekonomifunktionen samt assistera kollegor. Du har många kontaktytor i organisationen och du behöver vara kommunikativ.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller annan relevant utbildning. Du ska ha minst 1 års erfarenhet från reskontrorna och avstämningar, helst från stora flöden. Kunden jobbar i olika system vilket gör att det ställer krav på att du har lätt för att lära nya system och kunna göra Pivottabeller i Excel. Du måste vara flytande i svenska och ha god förståelse för engelska.
Personliga egenskaper
För att trivas hos kunden ska du vara engagerad, prestigelös och samarbetsvillig. Vidare ställer det krav på att du är serviceinriktad, noggrann och strukturerad. I den här rollen behöver du vara analytisk och kunna driva ditt eget arbete framåt självständigt. Miljön hos kunden är positiv med härlig stämning vilket gör att de söker en öppen och positiv person.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-09-25.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.