OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du som vill arbeta i ett litet team av teknikfantaster och har en fenomenal servicekänsla, look no further. Det går bra för Midsona och tillväxttakten är snabb, därför behöver nu även deras IT-team utökas. Har du erfarenhet av service desk samt ett stort intresse för IT - Ansök nedan!
OM TJÄNSTEN
I dockan i Malmö, precis vid vattnet, hittar vi ett av Nordens ledande företag inom hälsa och välbefinnande. I lokaler med fönster som väggar är det ingen brist på D-vitamin under vinterhalvåret, men om du mot förmodan skulle behöva ett vitamintillskott är detta trots allt Midsonas hemmaplan.
IT-teamet består idag av 8 personer och eftersom Midsona går som tåget så letar de nu efter en ytterligare kollega. Med varje förvärv Midsona gör växer också IT-teamets ansvarsområde och projekt de är delaktiga i. Ni sitter jämte varandra i teamet och om du gillar teknik i alla dess former har du hamnat rätt, här är alltifrån datorspel, bilar och ny teknik stora intressen nämligen!
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Midsona.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som som first and second-line support kommer du ha en varierad roll med stort ansvar för ditt område. Du kommer att ha ett nära samarbete med en annan tekniker och gemensamt ansvara för de ärenden som kommer in i service desken. Du kommer att prioritera och delegera ut ärendena utefter vilket typ av ärende det är. First och second-line ärenden är du ansvarig för och ärenden som kräver mer specialistkunskap kommer att delegeras vidare.
Exempel på arbetsuppgifter:
* Ta emot ärenden på mail och telefon
* Beställa nya datorer
* Agera tekniker
* Skapa behörigheter och konton
* Delta i olika IT projekt
Framtidsutsikterna för IT-teamet är goda och med den tillväxtfart de har nu och räknar med framöver kan teamet komma att utökas ytterligare och då finnas också chanser för nya ansvarsområden för dig i denna roll.
VI SÖKER DIG SOM
* Har något års erfarenhet av att arbeta i service desk och ett stort intresse för IT och problemlösning
* Är obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift då du dagligen kommunicerar med kollegor och kunder. Det är meriterande om du även kan franska då Midsona även har kontor i Frankrike
* Det är meriterande om du arbetat i microsoftmiljö tidigare
Den här rollen passar dig som är serviceinriktad och uppskattar kundkontakt, då du i rollen kommer ha mycket kontakt internt. Då rollen innebär ansvar i olika projekt är det väsentligt att du är en ansvarsfull person som har lätt för att hitta lösningar när förutsättningar förändras. Du har lätt för att samarbeta och är lyhörd för andras synpunkter samt uppskattar möjligheten att dagligen kommunicera med kollegor i olika delar av företaget. Genom din flexibilitet och drivande förmåga skapar du förutsättningar för att driva projekten du är delaktig i i rätt riktning och i mål!
Övrig information
* Start: Snarast, enligt överenskommelse.
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö, Dockan – 10 min promenad ifrån Malmö Central
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Midsonas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
INFORMATION OM FÖRETAGET
Midsona AB är ett av Nordens ledande företag inom hälsa och välbefinnande. Huvudkontoret ligger i Malmö och Midsonas totala omsättning år 2019 var 3 081 miljoner kronor! Midsona utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter inom områdena kost och hälsa, naturläkemedel, förkylning samt hygien. Antalet anställda är ca 160, i Sverige, Norge och Finland. Midsonas vision är att vara ett av de ledande företagen i Europa inom hälsa och välbefinnande med Norden som bas och med missionen att hjälpa människor till ett hälsosammare liv. Midsona utvecklar och marknadsför starka varumärken inom hälsa och välbefinnande och målet är att varumärkena ska ha position nummer ett eller två inom sin kategori.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231