Junior First Line Support till Foxway

Junior First Line Support till Foxway

Arbetsbeskrivning

https://www.foxway.com/)
Drivs du av att skapa kundvärde och arbeta med digitalisering och hållbarhet?
Då är Foxway en perfekt match.

Är du dessutom en fena på relationsbyggande, är vi snart i mål. Foxway är ett globalt företag med över 600 kollegor i fem länder. Tillsammans gör dem det digitala livet enkelt för deras kunder. Det gör dem genom att jobba hållbart i alla dimensioner. Miljömedvetet, socialt och ekonomiskt. Win-win-win för kunden, företaget och miljön. Organisk tillväxt i kombination med strategiska förvärv har gjort att Foxway vuxit kraftigt de senaste åren.

Foxway fortsätter att växa och behöver nu förstärka sitt helpdesk-team i Malmö. Här får du chansen att arbeta med varierande arbetsuppgifter samtidigt som du blir en del av ett härligt team.

Hur ser en arbetsdag som Service Desk Agent ut?

I rollen arbetar du som Service Desk Agent och hjälper Foxways kunder runt om i Sverige med deras hantering av IT. Ditt arbete sker självständigt och du arbetar mot deadlines men du har alltid dina kollegor nära till hands om problem uppstår.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Besvara inkommande samtal och mejl från kunder och partners
- Analysera, filtrera och dispatcha inkommande ärenden
- Enklare felsökning av nätverk, skrivarköer, skrivare, Klient, Office365, multimedia och telefonitjänster
- Administrera ärenden i ärendehanteringssystem
- Enklare administration och beställningsflöden
- Koordinering och uppföljning av ärenden med underleverantör
- Upprätthålla SLA gentemot kunder och partners
- Identifiering och rapportering av felaktiga ärenderegistrering



Vem är du?

Vi söker dig som gillar service och vill ge dina kunder bästa möjliga hjälp. Du är social och kommunikativ - du kan ge kunden ett bra och trevligt bemötande på både telefon och mejl.

Då det ibland kan bli många inkommande ärenden under en kort tid ser vi gärna att du gillar effektivitet men samtidigt kan hålla en hög grad av noggrannhet. Slutligen tror vi att du som söker tycker om att arbeta, ser lösningar i stället för problem och vill ha en tjänst som du får utvecklas vidare i.

Krav:

- Tekniskt intresse
- Erfarenhet av Office 365
- Svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

- Tidigare erfarenhet via praktik eller arbete med liknande uppgifter (gärna med arbete i ärendesystem)
- Erfarenhet av ServiceNow
- Erfarenhet av print, Windows server, molntjänster


Om Foxway

Foxways vision är att göra det digitala livet enklare. Det är deras bidrag till en positiv förändring i samhället. Foxway vill förenkla IT-tjänster och göra dem hållbara så att deras kunder kan fokusera på det de är bäst på. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och deras ambition är att vara det ledande företaget i Europa för hållbara IT-tjänster och återvinning av elektronik. Alla steg hanteras in-house vilket gör dem unika på marknaden. Foxway är här för att hjälpa sina kunder att hitta sin väg i det digitala livet.

För Foxway är det viktigt med en arbetsplats som värdesätter mångfald och inkludering och ger lika möjligheter för alla.

Mero, övriga villkor & kontaktperson

Vi på Mero är här för att hjälpa Foxway att hitta sin nästa kollega och tveka inte på att skriva i chatten eller ringa mig (+46 70 938 33 32), Filippa Cederlund om du har frågor om tjänsten eller helt enkelt tror att rollen passar dig perfekt!

För den här tjänsten så kommer du att bli anställd direkt hos Foxway.

Ort: Malmö
Start: 13/9 eller enligt överenskommelse.

Urvalet sker löpande så se till att höra av dig redan idag om du har några frågor eller skicka in din ansökan på en gång för att inte missa din chans!

Kontaktpersoner på detta företaget

Victoria Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mero Rekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2021
  • Ansök senast: 9 februari 2022

Besöksadress

Sveavägen 155 10TR
None

Postadress

Sveavägen 155 10TR
Stockholm, 11346

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024