OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Våra kunder gillar oss! För andra året i rad har vi fått utmärkelsen som Sveriges bästa försäkringsbolag (sakförsäkring företag), enligt Svensk Kvalitets Index (SKI).
Vi söker dig som vill att fler kunder ska uppleva service i världsklass. Vill du utvecklas och växa i rollen som säljare hos oss, både utifrån ett sälj- och personlighetsmässigt perspektiv? Har du dessutom ett genuint intresse för att skapa och utveckla relationer så kan detta vara tjänsten för dig. För att lyckas i rollen krävs ett stort driv och en vilja att jobba mot uppsatta mål.
Vi på Dina Försäkringar Syd ger dig möjligheten att vara med på vår spännande tillväxtresa - välkommen med din ansökan!
Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare, Dina Försäkringar Syd har idag ett sjuttiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar.
Läs gärna mer om oss på www.dina.se
Dina arbetsuppgifter
Dina Försäkringar Syd i Halmstad expanderar och därför söker vi en ny passionerad och engagerad medarbetare. Vi ger dig möjlighet att utvecklas i en roll som företagssäljare och du kommer att ingå i ett säljteam bestående av 12 kollegor.
Som fältsäljare hos Dina Försäkringar Syd företag kommer du att besöka både nya och befintliga kunder i din region samt delta på olika event och kundaktiviteter. Du skapar nya kontaktytor genom att nätverka vid olika evenemang och via samarbetspartners. Dessutom är du aktiv och hittar nya vägar för att identifiera och bearbeta nya kunder.
Du ansvarar för din egen försäljningsbudget och för att säkerställa att den uppnås ställer det krav på din förmåga att både attrahera nya kunder och värna om de redan befintliga. Genom att ha en kontinuerlig dialog med kunden och erbjuda rådgivning kring olika försäkringslösningar anpassade efter deras verksamhetsbehov, säkerställer du att kunden känner sig trygg med att ha valt oss som försäkringsbolag.
Din arbetsdag består av aktivt sälj- och kundvårdsarbete som till exempel:
• Strukturerad nykundsbearbetning
• Besök hos nya och befintliga kunder
• Framtagning av offerter och uppföljning
• Deltagande på olika aktiviteter
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du utgår från vårt kontor i Halmstad och rapporterar till Säljchef företag.
Din profil
Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning och en vilja att jobba med finansiell försäljning. Har vi tur har du dessutom en eftergymnasial utbildning med inriktning försäljning/service.
Att skapa långsiktiga och hållbara relationer är naturligt för dig och din personlighet kännetecknas av passionerat försäljningsarbete. Som person är du lyhörd, strukturerad och lösningsorienterad. Du trivs både med att jobba i ett team och du kan även ta beslut på egen hand. För att trivas i denna roll är det viktigt att du gillar att utvecklas och bli utvecklad.
För att trivas som säljare hos oss på Dina Försäkringar Syd ser vi att du är en positiv person där din kommunikativa förmåga och professionella approach kommer resultera i långsiktiga samarbeten med nöjda kunder. Vi söker en engagerad medarbetare som sätter våra kunder i fokus. Vidare präglas du av ett affärsmässigt och resultatorienterat förhållningssätt och gör ditt yttersta för att nå dina och teamets uppsatta mål.
Utöver dina personliga erfarenheter som vi värderar högt har du förhoppningsvis goda kunskaper inom Office-paketet och något av marknadens CRM-system. Du talar och skriver såväl svenska som engelska. Tjänsten förutsätter att du har både körkort och bil.
Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda. Hos oss värdesätter vi korta beslutsvägar och en platt organisation.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johan Eriksson, telefon 0766–776 873 eller e-post johan.eriksson@premier.se
Vi vill att dina ansökningshandlingar består av CV/meritförteckning och ett personligt brev, där du berättar för oss varför denna tjänst intresserar dig och vilka kompetenser som du kan bidra med.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 15 januari 2023.
I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642