OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av offentlig verksamhet och är intressserad av avtalsförvaltning?
Vi är drygt 20 medarbetare med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling och förvaltning. Vi fortsätter att växa och söker nu en junior ramavtalsförvaltare till enheten för ramavtalsförvaltning.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att förvalta upphandlade ramavtal vilket innenbär kontakt med både myndigheter och leverantörer för att ge stöd samt genomföra avtals- och leverantörsuppföljningar. Du deltar även i förstudiearbete och upphandlingsprojekt. Dessutom informerar och ordnar du seminarier inom dina avtalsområden. I arbetsuppgifterna ingår arbete med olika kommunikationsaktiviteter inklusive framtagande och hantering av kommunikationsplanen för avdelningen.
Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar avtal inom ett 40-tal avtalsområden med över 700 leverantörer. Vi förvaltar fler än 1 900 ramavtal som 2019 omsatte drygt 15 miljarder inom allt från möbler och hotell till IT-drift och mobiltelefoner. Vi tillhandhåller samordnade ramatal för andra myndigheter för att åstadkomma besparingar. Vår vision är att tillhandhålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att ramavtalen blir ett naturligt val för upphandlade myndigheter.
Är du vår framtida kollega?
Att arbeta på Kammarkkollegiet innebär att du får ett stort eget ansvar och möjighet till persnlig utveckling. Vi ser att du har ett stort engagemang för offentlig upphandling och avtalsförvaltning och vill stödja och hjälpa avropande myndigheter och leverantörer.
Vi söker dig som har:
• praktisk erfarenhet av arbete i offentlig sektor, gärna med bakgrund inom stödjande funktion i upphandlingsverksamhet
• erfarenhet av inköp i offentlig sektor t ex beställningar, avrop
• kunskap om LOU
• erfarenhet av avtals- och leverantörsuppföljning
• framtagande av kommunikationsmateriel
• erfarenhet av produktion av informations- och instruktionsfilmer
• praktisk erfarenhet av att sammanställa statistik och rapporter
• mycket goda kunskaper i engelska
Meriterande
• grundläggande kunskap i juridik
• erfarenhet av att tala inför både större och mindre grupper
• god administrativ förmåga
• erfarenhet av att ta fram rutinbeskrivningar
Som person är du strukturerad, serviceinriktad och kommunicerar väl, både skriftligt och muntlig. Du har lätt för att skapa goda relationer internt och externt samt har en mycket god samarbetsförmåga.
Mer informationTillträde snarast. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
AnsökanVälkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 28 februari 2020.
KontaktpersonerZofia Sola, enhetschef, telefon 08-700 07 48, 070-891 65 30
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48Hanne Konradsson, ST, telefon 08-700 07 88
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26