OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med oss och skapa världens bästa kundupplevelse? Nu finns en möjlighet för dig som vill bli en del av vårt team som Junior Graphic Designer! Tjänsten är ett vikariat på ca 10 månader, med chans till förlängning. Du tillhör vårt team Concept and Engagement och rapporterar till Chief Customer Experience Officer.
Om rollen;
Som Junior Graphic Designer kommer du vara med och bygga Nordic Nest visuella kommunikation och varumärke. Du kommer jobba nära Art Director och våra Grafiska Designers för hjälpa till att producera och nå ut med innehåll i våra digitala kanaler - Alltid med fokus på att skapa världens bästa kundupplevelse.
Dina huvudsakliga ansvarsområden;
Skapa visuell kommunikation som exempelvis e-mails, banners, flyers, annonser, on site-kommunikation, innehåll till sociala medier etc.
Ta fram innehåll och skapar och publicerar innehåll för t ex startsidor, typsidor och kampanjsidor på NordicNest.se.
Utforma och skapa nyhetsbrev och e-postutskick, med mål att öka CTR, konvertering och försäljning.
Tillsammans med övriga i teamet arbeta fram koncept och kommunikation för årets olika säsonger och högtider. Samt är med och utformar de visuella delarna av koncept och kampanjer.
Om dig;
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ser att du brinner för ditt uppdrag att skapa världens bästa kunndupplevelse och trivs i en arbetsmiljö som innebär tempo och hög energinivå. För att lyckas i rollen är du en noggrann, strukturerad och självgående person som har ett bra öga för färg och form. Du har ett kreativt sinne och är alltid nyfiken samt har ett intresse för design och heminredning.
Vidare ser vi att du har en stark kommunikationsförmåga och goda kunskaper i Adobe Creative, samt Photoshop, Indesign och Illustrator. Du uttrycker dig utmärkt i skrift, samt har mycket god kunskap i både svenska och engelska då kommunikation kommer att ske på båda språken.
Vi tror att du är i början av din karriär och har ett brinnande intresse för färg, form och design. Utbildning eller tidigare erfarenhet av att jobba med att skapa engagerande och konverterande innehåll för e-handel eller tidigare erfarenhet av att jobba med nyhetsbrev och e-postutskick är meriterande.
Vidare har du självklart en förmåga att ALLTID sätta kunden i fokus och alltid sträva efter bästa möjliga upplevelsen för våra kunder.
Välkommen hem!
Tjänsten är ett vikariat på heltid i ca 10 månader med chans till förlängning. Placering är hos oss i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi önskar att du tillträder tjänsten snarast.
För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Erik Öjner, Chief Customer Experience Officer, på erik.ojner@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!