Junior handläggare till Hållbarhetsavdelningen i Uppsala

Junior handläggare till Hållbarhetsavdelningen i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Hållbarhetsavdelningen

Trivs du i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Hållbarhetsavdelningen söker just nu en junior handläggare med möjlighet att på sikt växa i sitt uppdrag och bli hållbarhetsledare. Har vi väckt ditt intresse? Välkommen med din ansökan till en riktigt spännande tjänst!

Välkommen till kommunledningskontorets hållbarhetsavdelning! Vårt uppdrag är att leda och samordna kommunens strategiska hållbarhetsarbete för att nå målen i Agenda 2030. Vi säkerställer att hållbarhetsperspektiv beaktas i kommunens utvecklingsarbete genom att stödja och samordna insatser för omställning till en hållbar välfärdskommun. Vi tillhandahålla kunskapsunderlag som belyser hållbarhetsperspektiv i styrning, planering och uppföljning av kommunens arbete och vi utvecklar och upprätthålla arbetssätt för integrering av hållbarhetsperspektiv i kommunens verksamhet.

Läs mer om vår verksamhet här: Uppsala kommun (http://www.uppsala.se)

Ditt uppdrag
Som junior handläggare på Hållbarhetsavdelningen kommer du få möjlighet att sätta dig in i och vara med i och bidra till de mål inom Agenda 2030 som avdelningen jobbar med. Det kan exempelvis gälla uppdrag inom såväl jämställdhet, klimat, integration som miljö. Till en början kommer du arbeta med enklare utredningsuppdrag, koordinering av uppgifter tillsammans med en del administrativt stöd till framförallt ledningsgruppen. Med tiden kan möjligheten finnas att växa in i ett uppdrag som utvecklingsledare med mer strategiska och komplexa uppdrag.

De enklare utredningsuppdragen kommer att bestå av att exempelvis sammanställa underlag, dra slutsatser och göra analyser inom olika ämnen inom hållbarhetsområdet. Utredningsuppdragen innehåller alltid en betydande del av samverkan och samarbete med andra inom hållbarhetsavdelningen men även med resten av kommunkoncernen.

Du kommer att med stöd av ledningen motta, sammanställa och fördela olika arbetsuppgifter som inkommer till avdelningen, exempelvis motioner, remisser och andra ärenden samt även besvara förfrågningar som inkommer från invånare, samarbetspartners eller andra avdelningar/enheter inom kommunkoncernen

En av dina arbetsuppgifter kommer också att vara att stödja ledningen i personaladministrativa uppgifter så som att lägga scheman, göra underlag för anställningar mm i vårt administrativa personalsystem, boka möten i Outlook för större grupper, sammanställa introduktionsmaterial till nya medarbetare och föra anteckningar på olika möten.

Din bakgrund
Till den här tjänsten söker vi dig som har högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att administrera eller koordinera i en stor organisation samt tidigare erfarenhet av arbete med Agenda 2030. Du ska ha goda kunskaper i Office-paketet och ha lätt för att lära dig använda nya system.

Du är analytisk och bra på att se sammanhang och lösa frågor och problem. Du har lätt för att ta egna initiativ och sätta igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare är du en person som gärna samarbetar med andra. Sist men inte minst söker vi dig som kan arbeta strukturerat och själv planera ditt arbete. Du ser förändring som en möjlighet att komma framåt och anpassar dig enkelt till nya förutsättningar

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Emma Lillskogen, enhetschef, 018-727 16 10
Katarina Gustafsson, enhetschef, 018-727 12 25

Fackliga företrädare:
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Akademikerförbundet SSR, Maria Persson, 018-727 24 24

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, säkerhet och beredskap samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2021
  • Ansök senast: 30 mars 2021

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024