OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du få värdefull arbetslivserfarenhet inom kundservice? Då är detta den bästa starten för din karriär! Hos Kronofogden har du nu chans att snabbt skaffa dig ovärderlig arbetslivserfarenhet, knyta värdefulla kontakter inför framtiden och samtidigt bygga upp ett starkt CV! Skicka in din ansökan till detta lediga jobb i Sundbyberg redan idag!
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt!
Ditt nya jobb
Den här tjänsten är placerad på kundserviceenheten hos Kronofogden i Sundbyberg. Kundservice är ofta kundens första kontakt med Kronofogden, här besvaras frågor från kunder som gäller Kronofogdens hela verksamhet. Kontakten sker främst genom telefon och e-post, men även via vanlig post, fax och Facebook. Kunskapsområdet är brett och varierat. Det kan handla om allt från att svara på frågor om löneutmätning till att ge kunderna vägledning och stöd för att de själva ska kunna lösa sin situation.Du har många kontakter, både med dem som vill ha betalt och de som ska betala. En viktig uppgift är att bidra till att kunderna kan lösa sina betalningsproblem frivilligt. Telefonen är vårt viktigaste arbetsredskap.
Kronofogdens öppettider är vardagar klockan 8-18. Din arbetstid är schemalagd och du har möjlighet att påverka den.
Du blir anställd av Manpower och uthyrd till kund. Detta uppdrag är på heltid och pågår från 2 maj till 30 september 2017 med chans till förlängning.
Din bakgrund
Vi söker dig som
* har en genomförd gymnasieutbildning med lägst godkänt i samtliga betyg.
* har arbetat med liknande arbetsuppgifter, där huvudarbetsuppgiften varit att ta emot ett stort antal inkommande samtal samt att besvara en stor mängd e-post
* har goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i flera olika datorsystem samtidigt.
* goda kunskaper att kunna utrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
Dina egenskaper
* Du är en person som tycker om att ge service och har lika lätt att kommunicera oavsett om det är via telefon eller e-post.
* Du behöver därför ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du behöver också vara bra på att lyssna och ha en pedagogisk förmåga, så att du på ett enkelt sätt kan ge vägledning och information samtidigt som du använder flera it-system.
* Arbetet innebär ett högt tempo i kombination med många samtal från människor som befinner sig i en utsatt livssituation. Därför behöver du kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme. Du kan ta dig an varje kundkontakt på ett kreativt sätt, eftersom det är en stor variation bland kunderna när det gäller händelse, ålder, ursprung och språk.
* Arbetet är teambaserat, det är därför viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera
Vad kan vi på Manpower erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag.Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Vill du veta mer?
Urval och presentationen till kunden kommer ske löpande, så ansök idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Bengtsson på