OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PRA Group växer och söker nu en junior inkassohandläggare till sitt nya kontor i Solna. Har du erfarenhet av kundbemötande och vill ta nästa steg i karriären i en spännande och mångsidig roll? Då är det dig vi söker! Hos PRA Group strävar de för att medarbetarna ska trivas, utvecklas och ha en bra balans mellan arbete och fritid. Välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
PRA Group är en internationell koncern som har verksamhet i 16 länder. Koncernens svenska bolag, PRA Group Sverige, är ett inkassobolag som arbetar med ett långsiktigt fokus och som värderar kundvård högt. Tjänstens omfattning är 100% med anställning direkt hos PRA Group, start omgående eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda vardagar kl. 08.00-17.00 med möjlighet till flex och distansarbete upp till två dagar i veckan. Du kommer att jobba i PRA's nya fräscha lokaler i Solna.
Du erbjuds
* En företagskultur som genomsyrar omtanke
* En utvecklande och flexibel roll där du har möjlighet att påverka ditt arbetssätt
* En roll inom ett bolag som strävar efter en högpresterande kultur och tillhör de världsledande aktörerna inom sin inriktning
ARBETSUPPGIFTER
Som junior inkassohandläggare förhandlar och säljer du skuldfrihetslösningar till PRAs kunder via in- och utgående telefonsamtal. Ditt uppdrag är att i dialog med såväl betalande som icke betalande kunder komma fram till en möjlig lösning utifrån kundens individuella situation. Utöver detta har du kontakt med myndigheter, gör rättsliga åtgärder hos kronofogden samt sköter administration i systemet. Här får du chansen att långsiktigt lära sig inkassohantering under strukturerad upplärning.
Dina arbetsuppgifter kommer att byggas på sakta men säkert och kommer på sikt att innefatta:
* Förhandla, besluta och hitta lösningar för bolagets kunder
* Göra och omförhandla amorteringsplaner med befintliga och icke-befintliga kunder
* Skicka ärenden till Kronofogdemyndigheten
* Bedöma skuldsaneringsförslag och följa upp skuldsaneringsplaner
* Hantera kontakter med myndigheter och tillhörande förvaltning i systemet
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad gymnasieutbildning
- Har erfarenhet av kundkontakt via telefon
- Har goda kunskaper i svenska och engelska
Som person är du
* Kommunikativ
* Serviceinriktad
* Problemlösande
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Solna
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231