OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du IT-intresserad och har erfarenhet av helpdesk, support eller liknande och trivs med att hjälpa användare? Här erbjuds ett längre uppdrag med chans till förlängning på en trygg och stabil myndighet med goda utvecklingsmöjligheter. Låter det lockande? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en junior helpdeskmedarbetare till vår kund, en statlig förvaltningsmyndighet som arbetar med infrastrukturen i samhället. De tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Denna tjänst är placerad i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten kommer att innefatta klassisk första linjen support där du registrerar, kategoriserar, eskalerar och löser de ärenden som inkommer. Följande arbetsuppgifter förekommer i tjänsten:
Se till att IT-utrustning fungerar
Tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara
Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker har ett stort tekniskt intresse och trivs med detektivarbete. Du gillar att felsöka, motiveras av utmaningar och får energi av att lära dig nya saker. Din strävan efter att hela tiden utvecklas - i kombination med ditt driv, tålamod och att du är lösningsorienterad - hjälper dig att se samband mellan problem och orsak. Med nyfikenhet testar du dig fram tills du hittar den rätta lösningen! Som person är du ansvarstagande och lojal, du har en har positiv inställning till det mesta och känner dig bekväm både i arbete med andra och självständigt.
Om du känner dig träffad så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att läsa den!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation.
Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 12 månader med chans till förlängning. Tillträde 2021-10-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32627 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.