Junior helpdesktekniker till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?

Lexicon IT-konsult sätter våra anställda i främsta fokus. Vi vill växa tillsammans och värdesätter därför engagemang och ambition hos dig som jobbar hos oss. I utbyte erbjuder vi en chans till kompetens- och karriärsutveckling genom varierande och utmanande uppdrag, tillgång till utbildning och vårt eget nätverk av kunniga konsulter. Hos oss arbetar allt från nyutexaminerade tekniker till specialister som tillsammans skapar en miljö med högt i tak och utrymme för personlig och teknisk utveckling. Vi är ett expansivt företag med cirka 170 anställda i koncernen med en målsättning att växa och bli ännu större, samtidigt som vi har roligt under resans gång.

 

Vad söker vi?

Lexicon IT-konsult fortsätter att växa och söker därför efter nya medarbetare som vill bli en del av vårat fantastiska team. Vill du jobba med spännande uppdrag i våra kunders helpdesk i Stockholm? Då kanske den vi söker!

 

Rollbeskrivning

Dina arbetsuppgifter kommer generellt sett innebära att du supporterar och hjälper användare med sina tekniska problem via telefon, mejl och remote. Du kommer att arbeta ute hos våra intressanta kunder, alternativt i vår interna servicedesk. Uppdragen kommer variera till längd och teknisk utmaning men majoriteten av våra uppdrag är utmanande och över en längre tid.

 

Du som söker

Du som söker tjänsten junior helpdesktekniker har troligtvis gått en gymnasieutbildning med IT-inriktning eller så har du bara ett brinnande intresse för teknik. Du är sugen på att lära dig mer inom IT och utveckla dina kunskaper och kompetenser inom området.

Som person är du social, tålmodig och lösningsorienterad. Vi tror även att du brinner för god service och att hjälpa andra på bästa möjliga sätt. Du har nog en viss pedagogisk ådra och kan förklara tekniska problem så att alla förstår.

 

För att passa in i rollen ser vi gärna att du:

• Har mer än 6 månaders erfarenhet av arbete med IT-support, helst inom helpdesk.
• Är bekant med något av de större ärendehanteringssystemen.
• Har kännedom av produkter som exempelvis Active Directory, Microsoft klient- och serveroperativ, nätverk, Mac, MS Office, Office365.
• Har mycket god kommunikationsförmåga och kan formulera dig tydligt på både svenska och engelska.


 

Vad erbjuder vi?

Hos oss på Lexicon IT-konsult får du arbeta i en platt organisation med möjlighet till utveckling genom givande uppdrag, kompetenta medarbetare och möjligheter till utbildning. Du erbjuds en marknadsmässig lön med trevliga förmåner så som friskvårdsbidrag och konsultpott. Vi är även anslutna till kollektivavtal.

Vi på Lexicon IT-konsult tror på en gemenskap mellan oss alla trots att vi inte alltid befinner oss på samma kontor. Därför arrangerar vi konsultträffar och andra aktiviteter regelbundet.

 

Övrigt

Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning med fast månadslön. Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive förmåner.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.

Plats: Stockholm.

 

Hur söker du?

Stämmer du in på ovanstående beskrivning? Eller vet du någon som gör det? Vi rekryterar löpande så se till att ansöka redan idag! För att ansöka skickar du in CV och personligt brev till oss.

 

Sökord: Helpdesk, IT-support, 1st line, supporttekniker, Servicedesk, Stockholm, Heltid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Theres Rydell

Kenneth Rud
076-3127078
Tereza Hultgren

Hördur Thorgilsson
0733-239505 / 040-630 66 00
Fredrik Strandlund

Patrick Hägerström
0703420511
Patrick Hägerström
0703-420511
Patrick Hägerström

Fredrik Strandlund

Hördur Thorgilsson
0733-239505 / 040-630 66 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lexicon IT-konsult
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 8 augusti 2017

Besöksadress

Klarabergsviadukten 70
None

Postadress

Klarabergsviadukten 70
Stockholm, 11164

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024