OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en stöttande och självgående administratör till vår HR-avdelning.
Du kommer att ingå i en avdelning som omfattar HR-kollegor, en intern företagshälsovård samt en fysioavdelning. På HR arbetar HR-chef, två HR Partners, en HR Controller samt en HR-administratör och vi söker nu vår nya kollega.
ARBETSBESKRIVNING
Som junior HR-administratör arbetar du med HR-relaterad arkivering; t ex kommer du arkivera digitala dokument så som anställningskontrakt och bekräftelse på egen uppsägning samt annan dokumentation inom HR området. Du kommer framförallt att använda vårt HCM system CatalystOne.
Som junior HR-administratör kommer du framförallt stötta och samarbeta med dina HR-kollegor.
KRAV- OCH KOMPETENSPROFIL
Vi söker dig som utbildar du dig till Personalvetare, HRM eller likartad utbildning. Du är flytande på svenska i både skrift och tal samt har god engelsk läsförståelse.
Utöver dessa erfarenheter och kompetenser tror vi att det krävs att du är noggrann och har förmågan att arbeta strukturerat. För att trivas i rollen tror vi att du gillar ordning och reda och har ett öga för detaljer. Du arbetar gärna fokuserat och självgående genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete för att hålla deadlines.
I rollen krävs också ett gott samarbete och hög integritet därför söker vi dig som är samverkande, kommunikativ och en lyhörd teammedlem. Vi är ett litet team så vi välkomnar varmt om du är lösningsorienterad samt har lätt för att se möjligheter till utveckling och förbättringar.
ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten är en visstidsanställning med timlön. Arbetstider efter överenskommelse, dagtid, ca 5–10 timmar per månad.
Operan strävar efter att vara en öppen arbetsplats och vi arbetar aktivt för en variation bland våra medarbetare.
KONTAKTPERSONER
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Ia Tonberg, HR-administratör, e-post: ia.tonberg@operan.se.
Facklig kontaktperson är Kristina Gavhed, Fackförbundet Scen och Film, e-post: kristina.gavhed@operan.se.
ANSÖKNINGSPERIOD
Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt eftersom urval kommer ske löpande, dock senast 2022-09-16. Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev samt relevanta betyg/intyg.
Till bemannings-, rekryteringsföretag och säljare: vänligen respektera att vi inför denna rekrytering noga tagit ställning till och valt kanal för att hitta vår nya kollega, varför er hjälp undanbes i den här rekryteringen.
OM KUNGLIGA OPERAN
Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Hög kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på cirka 600 MKR och omkring 700 anställda som kommer från fler än 20 olika länder och representerar över 120 yrkeskategorier.
Med över 200 opera- och balettföreställningar, hundratals konserter och flera hundra aktiviteter för barn och unga bjuder varje säsong på ett brett spektrum av upplevelser – både i och utanför Operahuset samt via den digitala kanalen Operan Play. Repertoaren spänner över flera sekler och innehåller både klassiska och nyskrivna verk.