Junior HR administratör, student, till Siemens i Solna

Junior HR administratör, student, till Siemens i Solna

Arbetsbeskrivning

Junior HR administratör, student, till Siemens i Solna

Till Siemens Global Business Services, vår interna HR avdelning, söker vi nu en junior HR administratör. Tjänsten är en behovsanställning där du kommer att stötta ordinarie personal vid leveranstoppar och stora projekt. Vi ser gärna ett långsiktigt förhållande under din studietid där du har möjlighet att anpassa arbetstiden utefter behov, ca 1-2 dagar/v.

Du rapporterar till Shared Services Manager och arbetet spänner över fyra områden; HR-support, Lön, HR-system samt Rapportering.

Vilka är mina arbetsuppgifter?
• Utföra administration i våra HR-system
• Analys och rapportering av HR data till våra olika bolag och divisioner
• Supportera anställda och chefer inom HR området via vårt kontakt center, AskHR
• Som del i din tjänst ingår även att utveckla och dokumentera arbetsrutiner, processer och arbetssätt samt hantera kvalitetsfrågor och kvalitetssäkring

Vad krävs av mig?
• Du går en utbildning inom Personal och organisationsvetenskap, lön, företagsekonomi eller systemvetenskap
• Det är en fördel (men inget krav) om du tidigare har arbetat i SAP eller andra HR-system eller med närliggande arbetsuppgifter
• Vi ser att du är en van användare av Microsoft Excel
• Det är meriterande med erfarenhet från att jobba och analysera stora mängder data samt en vana att arbeta med processflöden
• För rollen krävs att du som person har lätt för att prioritera dina arbetsuppgifter, är analytisk samt serviceinriktad och självgående
• Du har ett detaljperspektiv och gillar problemlösning
• Då vi samarbetar mycket med kollegor i Sverige och övriga Europa är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift
• Du kan arbeta 1-2 dagar/v
• Du tar tidigast examen sommaren 2022

Vad mer behöver jag veta?
Du ingår i en grupp med kollegor som tillhör den centrala HR organisationen inom Sverige. Placering för tjänsten är i Solna men under rådande omständigheter på grund av Covid-19 kommer huvuddelen av dina arbetsuppgifter att utföras hemifrån. Då tjänsten är en behovsanställning och arbetstiden kommer variera under året kommer du ha timlön i enlighet med Teknikavtalet - Unionen/Sveriges Ingenjörer/Ledarna.

Tveka inte- ansök idag, dock senast 13 februari. Urval sker löpande. Skicka in din CV och ett brev där du beskriver varför du vill bli vår nya kollega. För frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Cia Granvik via mail: Carina.Granvik@siemens.com eller för frågor om rekryteringsprocessen, vänliga kontakta rekryteringskonsult Lisa.Lundeberg@siemens.com.
Vi ser fram emot din ansökan!

För kontakt med facklig representant maila Facket.se@siemens.com.
I denna rekrytering undanber vi oss alla samtal rörande annonsering och rekryteringsstöd.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avature

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Siemens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2021
  • Ansök senast: 13 februari 2021

Besöksadress

Johanneslundsvägen 12, Upplands Väsby
None

Postadress

Johanneslundsvägen 12
Upplands Väsby, 19461

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024