OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Nu söker vi en junior HR-administratör till vårt kundföretag i centrala Helsingborg. I rollen arbetar du med HR-administrativ support till vår kunds team managers i produktionen med stöttning kring konsulter som ska tas in inför sommaren. Du arbetar även med andra administrativa uppgifter och stöttar produktionen med inköp av förbrukningsvaror.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Lägga in konsulter i systemet och skapa specifika PO-nummer för konsulter enligt specifikationer samt göra justeringar för att se till att månadsfakturering sker i tid
• Se till att all information kring konsulterna finns inlagt innan startdatum samt avsluta uppgifter vid avslut
• Onboarding av konsulter och planera introduktionsdag tillsammans med team managers och hålla i introduktionsinformation för nya konsulter
• Visa nya konsulter runt och se till att inlogg i datorer och system fungerar
• Identifiera lämpliga utbildningar för konsulter tillsammans med utbildningsspecialist och team manager samt boka in utbildningar
• Säkerställa att konsulterna gör sin tidrapportering i tid samt ändra scheman vid behov
• Ta fram och dokumentera onboardingprocessen för produktionspersonal
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid och du anställs av oss på The Place och jobbar som konsult på vårt kundföretag. Önskad start är 17/4 och 4 månader fram, med chans till förlängning.
Vem tror vi att du är?
För att lyckas och göra succé i rollen, tror vi att du har följande bakgrund:
• Tidigare administrativ erfarenhet, har du erfarenhet inom HR-administration är det meriterande
• Akademisk utbildning inom HR/Personal eller motsvarande är meriterande
• God systemvana
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
Vi tror att du är en kommunikativ och utåtriktad person som har lätt för att hantera flera olika uppgifter parallellt. Du är en administrativ stjärna och är van att hugga i där det behövs. Då rollen innebär många olika kontaktytor ser vi att du är en social person som kan hantera olika typer av människor och är duktig på att bygga goda relationer.
Vart kommer du jobba?
Vårt kundföretag är ett amerikanskt läkemedels- och medicintekniskt bolag med över 100 000 anställda. Huvudkontoret ligger i New Jersey och det svenska huvudkontoret ligger i Solna.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Nyckelord: HR-administratör, Junior HR-administratör, HR, administration, administratör