OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad erbjuder vi dig?
Förutom en spännande och utvecklande roll med karriärmöjligheter och fast lön erbjuder vi:
Bonussystem där alla tar del av vår framgång.
Tryggheten i ett kollektivavtal.
Tjänstepension.
Friskvårdsbidrag.
Förmånsportalen Benify.
Om rollen som Junior HR Business Partner
Som Junior HR Business Partner kommer du att arbeta både administrativt och konsultativt och får tillsammans med HR-chefen möjligheten att lägga grunden för vår framtida internationella HR-funktion. Du kommer att ansvara för att utbilda och vägleda chefer och medarbetare i olika HR-relaterade frågor.
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantera arbetsrätts- och arbetsmiljöfrågor.
Fackliga förhandlingar.
Tolka kollektivavtal.
Policys och personalhandbok.
Ta fram rapporter och underlag till verksamheten.
Hantera anställningsavtal och uppsägningar.
Delta och driva HR-projekt och övriga HR-initiativ.
Rehabärenden.
Denna tjänst är placerad på vårt toppmoderna aktivitetsbaserade kontor i Järfälla och du rapporterar till HR direktör.
Dina erfarenheter och egenskaper
Vi söker dig med en akademisk examen inom HR eller motsvarande, samt några års erfarenhet av brett HR-arbete. Du har erfarenhet av fackliga förhandlingar, arbetsrätt, arbetsmiljöfrågor samt att utveckla HR-policys och processer. Du känner dig även trygg i att stötta och coacha chefer och du har en god systemvana. Svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav och erfarenhet av lönehantering samt HSE-arbete är meriterande.
Som person är du kommunikativ, utåtriktad och prestigelös med en lösningsorienterad personlighet. Du brinner för förbättringsarbete, struktur och för att utveckla andra och har en god förmåga att möta din omgivning. Att arbeta teamorienterat och att skapa ett gott samarbete är något som faller sig naturligt för dig.
Du trivs i en föränderlig miljö med högt tempo där du självständigt förväntas driva ditt arbete framåt. Att arbeta resultatorienterat och operativt är en roll som du känner passar dig perfekt. Organisationen uppmuntrar frihet under ansvar vilket är perfekt för dig med idéer och ambitioner som värdesätter att dela med dig av kunskaper för att fortsätta utvecklas.
Om Aritco Lift
Aritco är en prisbelönt tillverkare av plattformshissar med en produktion på ca 4.000 hissar om året och levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Aritco har en mycket tydlig affärsfilosofi där grunden utgörs av medarbetarna och viljan av att tillsammans bygga ett Great Place To Work.
Visionen är att driva och leda utvecklingen av hissar för att öppna upp möjligheter för människor att göra och uppleva mer, både i fråga om tillgänglighet men också komfort. De kärnvärden som vi lever efter är Pålitlighet, Innovation och Teamwork.
Pålitlighet - Vi strävar alltid efter att uppfattas som ansvarstagande, pålitliga och trovärdiga.
Innovation - Vi finner nya och vi förbättrar ständigt våra sätt att utveckla teknologier, produkter, tjänster och arbetssätt.
Teamwork - Vi samarbetar med hjärta och humanitet och vi välkomnar olikheter och har ett inkluderande förhållningssätt.
Läs gärna mer om oss på: https://www.aritco.com/sv/
Har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på några få korta frågor. Går du vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill att du gör testerna tidigt i processen så att vi kan säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/
Har du frågor om processen eller rollen?
Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på oscar.dahl@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Stort lycka till och varmt välkommen med din ansökan!