OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
.
Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en HR Business Partner till vår kund för ett föräldrarvikariat. Tjänsten är ett interims/bemanningsuppdrag på heltid med placering i södra Stockholm. Start i augusti och ett år framåt.
Arbetsbeskrivning
I rollen som HR Business Partner hos vår kund kommer du att ingå i ett verksamhetsnära HR-team. Du stöttar enhetschefer inom våra fyra verksamhetsområden, men är dedikerad cheferna inom ett par av våra verksamhetsområden.
Ditt uppdrag är att, tillsammans med HR-chef, HR-kollega och lönekonsulter, skapa trygga ledare genom att vara ett stöd för dem inom rekrytering, kompetensförsörjning, arbetsmiljö, rehabilitering och arbetsrätt. Du vägleder chefer i dagliga ärenden, förser dem med lättillgänglig information samt hjälper dem med tolkningar av lagar av avtal.
Du arbetar brett och proaktivt med både operativt och strategiskt HR-arbete. En central del i rollen är att säkra att kundens leveranser fungerar och upplevs som enkla och stödjande.
Kvalifikationer och egenskaper
För att trivas som HR Business Partner hos vår kund är du positiv, pedagogisk och har förmåga att bygga förtroendefulla relationer, samtidigt som du är orädd och trygg i att arbeta konsultativt. Som person är du serviceinriktad och engageras av mötet med människor. Du trivs i en snabbrörlig miljö och får energi av att arbeta med många uppgifter samtidigt. Du kan arbeta självgående och tar dig an problem med en lösningsfokuserad inställning. Med ett strukturerat arbetssätt driver du dina arbetsuppgifter hela vägen in i mål.
Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR eller motsvarande och vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av liknande HR-arbete. Kunskaper kring rekrytering, att tolka lagar, avtal och förordningar inom personalområdet är meriterande, samt erfarenhet av att leda fackliga förhandlingar. För tjänsten krävs att du är flytande i svenska i både tal och skrift. Självklart delar du kundens värdegrund - jämlikhet, omtanke och förändring.
Om företaget
Vår kund är en stiftelse som utan vinstsyfte arbetar med stöd, vård, omsorg, utbildning och forskning. Att de inte delar ut någon vinst innebär att de kan satsa alla resurser på att utföra sitt uppdrag så bra som möjligt.
Idag har kunden ca 600 medarbetare. Hos dem arbetar sjuksköterskor, förskollärare, socionomer, läkare, undersköterskor, stödassistenter, kuratorer, fysioterapeuter, administratörer och många fler. Kontoret ligger i Sköndal ligger med utsikt över Drevviken med närhet till café Kristinahuset, fina promenadstråk och badbryggor.
Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!
Ansökan och kontakt
Skicka in dina ansökningar nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Stina Hauschildt på 073-779 40 59 eller stina.hauschildt@serveoffice.se.
Om Serveoffice
Serveoffice har varit verksamt sen 1991 och är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som erbjuder personliga och transparenta lösningar. Med gedigen erfarenhet och stort engagemang arbetar vi för att skapa en vass leverans till kunderna och en välkomnande företagskultur med stark gemenskap med, och bland, våra konsulter. Att ha rätt person på rätt plats är det vi hela tiden strävar mot, för att både kandidaten, kunden och vi ska vara nöjda. Vi rekryterar och bemannar på tjänstemannasidan inom kompetensområdena ekonomi & finans, HR & lön samt bank & försäkring. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se.