OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig som vill kickstarta din karriär inom HR finns möjligheten att söka rollen som Junior HR customer agent till uppdragsgivare i Solna. Här blir du en del av företagets servicefunktion och bidrar till kundupplevelse i världsklass!
Sök tjänsten idag då vi arbetar med löpande rekrytering.
OM TJÄNSTEN
Vår uppdragsgivare är Sveriges största producent av förnybar el och letar nu efter rätt person för tjänsten som HR customer agent till deras kontor i Solna.
Tjänsten är på heltid med omgående start, initialt 6 månader med chans till förlängning, och är en meriterande erfarenhet för dig som vill komma in på ett av de största och mest attraktiva bolagen i Sverige.
På företaget har man ett motto som lyder "I am the client experience", vilket innebär att de tror på att möjligheten att påverka kundupplevelsen till det positiva ligger i deras händer. Nu söker de en junior HR customer agent som blir första kontaktpunkt i Sverige för alla anställda, chefer och HR-affärspartners för HR-relaterade frågor och beställningar.
Du erbjuds
* Värdefull arbetslivserfarenhet hos en av Europas största elproducenter
* Nya fräscha lokaler i anslutning till Solna och Mall of Scandinavia
* Dedikerat samarbete med en Konsultchef som blir din karriärpartner på Academic Work
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som junior HR customer agent är en bred generalistroll, vilket innebär att varierande uppgifter kommer förekomma. Du kommer exempelvis att:
* Supportera och stötta anställda, chefer och HR-affärspartners i varierande ärenden.
* Hantera och ge stöd i arbetsrättsliga ärenden.
* Besvara och ge stöd i frågor kopplat till kollektivavtal, arbetsscheman, semester och ledigheter samt löne- och ersättningsfrågor.
* Finnas som stöd vid rekryteringar.
VI SÖKER DIG SOM
* Har en avklarad universitetsutbildning inom Personalvetenskap eller liknande
* Erfarenhet från en supporterande roll där du haft kunden i fokus. Det är meriterande om du har arbetat med liknande uppgifter sedan tidigare inom HR.
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk
* Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt i Excel där du gärna har vana att arbeta med prognoser och rapporter.
Som person är du:
* Samarbetsvillig
* Ansvarstaganande
* Noggrann och strukturerad
Företaget är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av deras tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan uppdraget kan påbörjas, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Övrig information
* Start: Så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid, 6 månader initialt. Det finns goda chanser till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
* Placering: Solna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår uppdragsgivares önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231