OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi skapar lösningar för effektiva och hållbara arbetsplatser!
Allt arbete vi gör på Ricoh vilar på våra fem filosofier Team Work, Customer Centric, Innovation, Winning Spirit och Etik & Integritet. Vi tycker det är viktigt att ta hand om varandra och att ta hand om vår jord! Resultatet av vårt arbete är ett innovativt bolag som arbetar hårt för att minska miljöpåverkan och att vara en aktiv del i samhället genom olika CSR-projekt.
För dig som vill utvecklas finns alla möjligheter, såväl nationellt som internationellt! Kompetensutveckling är en naturlig del i vardagen då du ständigt utbyter idéer och erfarenheter med dina kollegor, självklart har du också tillgång till utbildningar via Ricoh Academy.
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknologi. Bolaget erbjuder lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Vi är cirka 500 medarbetare i en rikstäckande organisation med verksamhet på 12 huvudorter. Vidare marknadsför Ricoh sina produkter och tjänster även via partners på ytterligare 22 orter. Den totala försäljningen i Sverige uppgår till cirka 1 500 miljoner kronor. Globalt har Ricoh-koncernen 109 000 medarbetare i 200 länder, med hållbarhet som viktigt fokus. Mer om oss kan du läsa på www.ricoh.se
Nu söker vi en junior HR-generalist till vårt HR team. Tillsammans med fem andra kollegor arbetar du för att Ricohs chefer och medarbetare ska få ett professionellt HR-stöd. Är du vass inom administration och vill utvecklas inom områdena rekrytering och hälsa/arbetsmiljö är detta en utmärkt roll för dig. Tjänsten är placerad i Solna och omfattar heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse
Som junior HR generalist hos oss kommer du att få arbeta brett inom HR. I rollen kommer du att ha tre fokusområden, HR-administration, rekryteringsstöd och hälsa/arbetsmiljö.
HR administrationen omfattar exempelvis utbildningssystem, rekryteringssystem, lönesystem och system för medarbetarsamtal samt upprättandet av anställningsavtal. Utöver detta kommer du att ha övergripande ansvar för att stötta våra chefer vid rekrytering i form av att skriva och lägga ut annonser, ta fram intervjuunderlag, delta vid intervjuer samt supportera med personlighetstester och bakgrundskontroller på kandidater.
Du kommer även att ha ett övergripande ansvar för att arbeta med hälso- och arbetsmiljöfrågor vilket bl.a innebär att anordna friskvårdsaktiviteter för Ricoh, agera rehab koordinator samt ha projektansvar inom hälso- och arbetsmiljöområdet (ex Internkontroller, Ricohklassikern).
Vi söker dig med PA-utbildning eller motsvarande som är i början av din karriär. Vi tror att du har jobbat något år antingen med rekryteringsfrågor och/eller med hälsa/arbetsmiljöfrågor samt har ett intresse för båda dessa områden. Du är en duktig och noggrann administratör och har goda kunskaper i Office- paketet. Vidare trivs du med ett omväxlande arbete som innehåller administration, chefscoachning och ett arbete där du får agera projektledare för interna friskvårdsprojekt på Ricoh. Som person har du hög integritet och förmågan att kommunicera med olika typer av människor. Du skapar lätt nya kontakter och har ett socialt förhållningssätt. Eftersom tjänsten innefattar kontaktytor både i Sverige och utomlands vill vi att du talar och skriver svenska och engelska mycket väl.
ANSÖKAN
Du söker tjänsten via knappen "Ansök" nedan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-manager Elisabet Myrby på 08-734 18 03. Vi arbetar med ett löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut. Välkommen med din ansökan!